VEOMA BRZO MOĆI ĆEMO DA VOZIMO 130 NA SAT: To nije sve jer vozače konačno čeka i JOŠ DOBRIH VESTI... Ipak, povećanje brzine donosi i jedan OPASAN RIZIK!
Foto: Stefan Jokić

ubrzanje

VEOMA BRZO MOĆI ĆEMO DA VOZIMO 130 NA SAT: To nije sve jer vozače konačno čeka i JOŠ DOBRIH VESTI... Ipak, povećanje brzine donosi i jedan OPASAN RIZIK!

Društvo -

BEOGRAD - Novim zakonom o saobraćaju u Srbiji će biti omogućena maksimalna brzina od 130 kilometara na sat, što je, između ostalog, i obaveza o usklađivanju propisa sa većinom zemalja EU.

Maksimalna dozvoljena brzina od 130 na sat biće moguća na svim našim auto-putevima, ali će ostati ograničenja tamo gde su propisane brzine od 100 kilometara na sat, zbog uslova na putu. Predlog za povećanje maksimalne brzine naći će se 14. maja u skupštinskoj proceduri, tako da se očekuje da zaživi u junu, odnosno na početku turističke sezone.

Ipak, naše vozače očekuje još dobrih vesti. Naime, očekuje se i povećanje brzine i na regionalnim putevima i naseljima, svuda gde za to ima uslova, a među prvima će biti put Zemun-Borča i Pupinov, piše Blic. Naime, hiljade vozača, s razlogom je imalo velike pritužbe na ograničenje brzine na potezu od Pupunovog mosta do Pančevačkog puta, gde postoje po tri trake u oba smera, jer je trenutno ograničenje 50 kilometara na sat!

foto: Tanjug/Dušan Aničić

Kao glavni razlog povećanja brzine, kako navodi Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, je poboljšanje kvaliteta putne mreže.

- Naši auto-putevi su drugačijeg kvaliteta nego pre, imamo skoro završen auto-put na Koridoru 10 i 17 miliona više vozila koja ga koriste nego pre dve godine - ističe Zorana Mihajlović. Ona dodaje da se duž koridora otvaraju odmorišta, uvedeni su besplatan vaj-faj i punjači za električne automobile...

Povećanje brzine, međutim, ima i drugu stranu medalje. Stručnjaci upozoravaju da će, s povećanjem dozvoljene brzine, posledice saobraćajnih nezgoda biti teže i veće.

foto: Beta

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić objašnjava da povećanje od 10 km brzine, povećava i broj saobraćajnih nezgoda za jedan do dva odsto.

- Nisam pobornik te novine i voleo bih da vidim argumetne za to. Ako su argumenti u cilju bezbednosti - ne postoje, ili potrošnje goriva - ne postoje, jedini argumenti mogli bi biti u ušteda vremena, ali broj nezgoda će da poraste, te zbog toga ne nalazim opravdanje za podizanje brzine - ocenjuje Vujanić.

On je upitao zašto povećanje na 130 kilometara na čas nemaju Engleska, Danska, Norveška, Švedska i druge zemlje koje su, kaže, u smislu bezbednosti saobraćaja daleko ispred nas.

- Postoje iskustva u svetu u razvijenim zemljama, gde su bili pokušaji da se brzina digne sa 120 na 130 kilometara na sat. Tako je, na primer, SAD uradila i samo posle dve godine ukinula to povećanje maksimalne brzine - podseća Vujanić.

foto: Ministarstvo građevine i saobraćaja

Upitan kako će povećanje maksimalne brzine na auto-putu uticati na nedavno uvođenje merenja prosečne brzine na autoputevima, Vujanić smatra da će se povećanjem brzine na 130 "automatski povećati i prosečna brzina".

- Ja sam bio deo grupe koja je insistirala i stavila u predlog zakona taj deo propisa. I to je prošlo, a prošlo je iz razloga što, na primer, ako neko putuje iz Švedske u Grčku i čeka na Horgošu tri sata, on će gledati da ta tri sata nadoknadi na auto-putu, a zna da ne može da napusti Srbiju ukoliko ne ispoštuje vreme putovanja ili će biti kažnjen - objasnio je Vujanić.

(Kurir.rs)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Reporteri Kurira sa presretačima

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track