ČIME SRBIJA PRIVLAČI INOSTRANE TURISTE: Stranci nas vole zbog kulture i cena
Foto: Shutter

ISTRAŽUJEMO

ČIME SRBIJA PRIVLAČI INOSTRANE TURISTE: Stranci nas vole zbog kulture i cena

Društvo -

Više od milion gostiju posetilo je od početka godine naše gradove, banje i planine, a najviše ih je došlo iz Turske, BiH, Kine, Nemačke, Bugarske i Rumunije

Srbiju je u prvih osam meseci ove godine posetilo 1,15 miliona stranih turista, što je skoro 15 odsto više nego u istom periodu prošle godine, a najviše njih došlo je iz Turske, BiH, Kine, Nemačke, Bugarske i Rumunije.

foto: Shutter

Iz Turističke organizacije Srbije (TOS) navode da najveći broj stranca u Srbiju dolazi zbog naše kulture, cena i gostoprimstva. - U istraživanjima koje je za TOS izvršila agencija Propozitiv, inostrani gosti kao razlog za posetu Srbiji u 62,4 odsto navode kulturno-istorijsko nasleđe, u 46 odsto kao razlog za posetu navode dobar odnos cene i kvaliteta, gostoprimstvo 44,8 odsto, prirodne atrakcije 42,8 odsto i gastronomsku ponudu 40,7 odsto - ističe za Kurir direktorka TOS Marija Labović.

foto: Marina Lopičić

Ona dodaje da bogatu turističku ponudu imaju takozvane siti brejk destinacije, kao što su Beograd, Novi Sad i Niš, kao i banjski, planinski turizam i poslovni turizam. - Ne treba zaboraviti ni značaj manifestacionog turizma - veliki broj kulturnih, zabavnih, tradicionalnih i sportskih događaja, od kojih mnogi privlače stotine hiljada stranih turista - ističe Labovićeva.

foto: Shutter

Takođe, za razvoj i rast u turizmu, kako dodaje, važne su i promene koje su se desile u saobraćajnoj infrastrukturi, drumskim i železničkim koridorima, unapređenju avio-transporta, uspostavljanje direktne linije sa interkontinentalnim turističkim tržištima u Pekingu i Njujorku. - Navedene aktivnosti praćene su značajnim ulaganjima u turističku infrastrukturu. Potpisanim sporazumima o ukidanju viznog režima prilikom ulaska u Srbiju olakšan je dolazak turista iz Kine, Irana i Indije. Investicije u smeštajne kapacitete stranih, ali i domaćih investitora pokazuju koliko turizam kao segment postaje i biće sve više važan - navodi Labovićeva, dodajući da, uz sve navedeno, TOS promotivnim aktivnostima na nove, inovativne načine poziva turiste da posete Srbiju.

Kako su čuli za nas Izguglali pa došli

Ankete turističkih radnika pokazuju da je 53 odsto stranih turista saznalo o Srbiji preko interneta i tako odlučilo da dođe, a 30 odsto je ovde došlo po preporuci prijatelja i rođaka. Svega sedam odsto turista je došlo preko agencija, 2,5 odsto se odlučilo na osnovu televizijskih reklama, dok je 1,4 odsto došlo na osnovu informacija koje su dobili na međunarodnim sajmovima, objavio je nedavno ministar turizma Rasim Ljajić.

Tabela1 - Broj stranih turista u Srbiji zemlja avgust januar-avgust Turska 15.486 77.424 BiH 14.608 77.379 Kina 11.937 64.991 Nemačka 15.294 62.720 Bugarska 7.043 61.319 Rumunija 12.768 54.939 Hrvatska 6.177 53.658 Slovenija 7.243 53.426 Crna Gora 9.507 53.323 Grčka 10.259 43.480 Poljska 10.967 41.872 Italija 7.649 35.205 Rusija 6.100 34.343 Iran 7.665 23.520

Gde stranci borave mesto avgust januar-avgust Beograd 134.816 758.174 Vrnjačka Banja 53.594 188.531 Zlatibor 23.688 151.875 Novi Sad 18.024 136.401 Sokobanja 17.135 77.969 Niš 14.549 83.597

BROJKE/ ČINJENICE 1,35 milijardi evra devizni priliv od turizma u 2018. 800 miliona evra prihod od turizma u Beogradu 2017. 40 odsto turista u Beogradu boravi u privatnom smeštaju 13 odsto turista u Beogradu boravi u hostelima

Kurir.rs/ Sanja Đorđević/ Foto: Shutter, Marina Lopičić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track