Najnovije vesti

NEMA VIŠE ČUČANJA PRED ŠALTEROM: Firmarina odsad i elektronski
Foto: AP/Ilustracija

još jedna u nizu elektronskih usluga

NEMA VIŠE ČUČANJA PRED ŠALTEROM: Firmarina odsad i elektronski

Društvo

BEOGRAD - Elektronska prijava za utvrđivanje komunalne takse za isticanje firme na poslovnom prostoru, firmarine, od sada je dostupna putem portala lokalnih poreskih administracija Ipa.gov.rs, saopštio je danas NALED.

 

To je još jedna elektronska usluga koja je značajna za pravna lica i još jedan korak u transformaciji javne uprave u efikasniji servis građana, navodi se u saopštenju.

 

Za korišćenje te elektronske usluge neophodno je korišćenje kvalifikovanog elektronskog sertifikata, a pravna lica od sada elektronsku prijavu firmarine za jedan ili više objekata mogu da završe preko interneta, bez odlaska na šalter lokalne poreske uprave.

 

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović kaže da će se nastaviti unapređivanje usluga kako bi se građanima i privredi olakšale administrativne procedure.

 

 

"Privreda od sada podnosi prijavu za utvrđivanje firmarine elektronski, ne mora da odlazi na šalter svake lokalne samouprave u kojoj posluje i ne mora da čeka da joj rešenje stigne u poštansko sanduče. Potrebno je samo da se loguje na sistem lpa.gov.rs i podnese svoje podatke, a uvidom u obaveze, može i odmah da izvrši elektronsko plaćanje. Umesto dva sata, sve se završava za 5 minuta", kaže direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović.

 

Dodaje da se očekuje da u narednoj godini i Svetska Banka prepozna tu reformu u svom izveštaju Doing Busineš, a Srbija da posluži kao model drugim zemljama.

 

Elektronsku prijavu putem ovog portala može izvršiti lice koje za to ima

ovlašćenje prema PEP obrascu, uz kvalifikovani elektronski sertifikat.

Učestalost i obaveza podnošenja prijave ostaju isti kao i do sada, u skladu sa odlukama lokalnih samouprava.

 

Prijava se podnosi za sve objekte na teritoriji jedne jedinice lokalne samouprave.

 

(Kurir.rs/Tanjug)

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...