Najnovije vesti

JUNAJTED MEDIJA PUSTILA NIZ VODU N1 I DRAGANA ĐILASA? Iza kulisa prekida saradnje dva kablovska operatera!
Foto: Zorana Jevtić, Dragana Udovičić

analiza

JUNAJTED MEDIJA PUSTILA NIZ VODU N1 I DRAGANA ĐILASA? Iza kulisa prekida saradnje dva kablovska operatera!

Društvo

Kompanija Supernova može da izgubi jedan broj korisnika posle gubitka kanala, a Junajted medija ostaje bez prihoda, njihovi kanali bez gledanosti, ali SBB dobija šansu da se odbrani od tržišnog naleta Supernove. A najviše, zapravo, gube gledaoci

„Junajted medija“ je raskidom ugovora s „Telekomovim“ kablovskim operaterom Supernova uskratila 210.000 korisnika za gledanje televizijskih kanala kao što su N1, Sport klub, Sinemanija, Grand, Pikabu... Ovim gube i Supernova i „Junajted medija“ - prvi mogu da ostanu bez jednog broja korisnika posle gubitka kanala u portfoliju, a drugi ostaju bez prihoda, njihovi kanali bez gledanosti, ali SBB dobija šansu da se odbrani od tržišnog naleta Supernove. A najviše, zapravo, gube gledaoci.

O ovome govori i tvit programskog koordinatora Balkanske istraživačke novinarske mreže (BIRN) Slobodana Georgieva, koji je komentarisao raskid ugovora dva kablovska operatera. - Telekom. Junajted medija. Obe kompanije u buli zbog nemogućnosti da se dogovore. A trećeg nema da iskoristi šansu. JM gubi publiku. Telekom će da gubi korisnike. Kako sad ovo reguliše tržište? Stručnjaci? - napisao je Georgiev.

Šire propagandu SZS

Jasno je da je ovakvom odlukom Junajted medija na prvo mesto stavila komercijalno-strateške interese kompanije SBB ispred interesa kanala N1, koji, kao što je poznato, sve vreme promoviše i širi propagandu Saveza za Srbiju, njegovog lidera Dragana Đilasa i njihovih satelita. Zato se postavlja pitanje da li je „Junajted medija“ ovim potezom pustila niz vodu N1 i Dragana Đilasa (nakon raskida ovog ugovora veliki broj građana više neće imati priliku da gleda i saznaje Đilasove političke stavove koje je N1 upadljivo forsirao).

Takođe se postavlja i pitanje da li će sada televizija N1 biti profesionalnija i otvorenija i za druge opozicione političke aktere osim SZS. Naime, upravo zbog jednostranog izveštavanja i dominantne zastupljenosti Đilasa i SZS, N1 je znatno izgubio na kredibilitetu, imajući u vidu da je otvoreno zastupao interese ovog političara, koji se sve više udaljava od demokratskih vrednosti i čija politika je u konstantom padu. Koliko je N1 sklon jednostranom izveštavanju, dovoljno govori i činjenica da su na svom sajtu o sporu dva kablovska operatera prenosili isključivo saopštenja „Junajted medije“, ali niti jedno saopštenje Supernove.

Na pitanja Kurira o tome da li će sada izveštavanje N1 biti objektivnije i da li će i drugi predstavnici opozicije dobijati prostor na ovom mediju, kao i da li je profesionalno da je N1 isključivo prenosio saopštenja „Junajted medije“, ali ne i Supernove, direktor programa N1 Jugoslav Ćosić nije odgovorio, ali je odgovor stigao preko PR službe „Junajted medije“. Kako su naveli, N1 od prvog dana ima princip da svim političkim opcijama daje fer šansu, u skladu sa političkim i društvenim značajem.

Ekonomski odnos

Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije, kaže za Kurir da bi bilo dobro da svi kanali budu dostupni svim građanima bez obzira na to čiji su korisnici, a da kablovski operateri mogu na drugi način da se bore na tržištu: - To je bila naša inicijativa i ideja na kojoj smo radili, a pre svega da bi se uspostavio čist ekonomski odnos, a da ne ide na štetu korisnika i potrošača. Upravo je tu važna i spremnost države i uloga Vlade, koja bi trebalo da pokrene niz aktivnosti, da donese pravilnike za fer konkurenciju i da obezbedi regulative koje uvažavaju interese korisnika.

OGLASILI SE : SUPERNOVA O POTEZIMA JUNAJTED MEDIJE

Predlagali smo produženje, oni su tražili momentalno gašenje kanala

Iz Supernove kažu da im je „Junajted medija“ poslala ponudu koja je bila višestruko nepovoljnija od prethodnih uslova. Navode da su hteli da im penalima od više desetina miliona evra onemoguće širenje mreže na Novi Sad i Kragujevac. Iz Supernove za Kurir kažu da su pokušali da nađu kompromis za produženje ugovora. - Inicijalno smo prihvatili njihovu ponudu koja je bila na tri godine za sumu koja iznosila skoro 20 miliona evra. Kada su zastali pregovori jer nam je predložen ugovor koji nas teritorijalno i po broju korisnika ograničava, u pisanom obraćanju i menadžmentu „Junajted medije“ i vlasnicima „BC partners“ potvrdili smo da smo spremni da emitujemo sve kanale „Junajted medije“ u okviru „Telekom Srbija grupe“ i tražili pisanu ponudu. U međuvremenu, kao kompromis ponudili smo da se ugovor sa Supernovom produži za samo dva meseca kako bi se okončali pregovori s čitavim „Telekomom Srbija“. Veoma nas čudi da smo, posle tako dobronamernog pisanog obraćanja i predloga, kao odgovor dobili nalog od „Junajted medije“ da momentalno ugasimo kanale - navode u Supernovi i dodaju da će Komisiji za zaštitu konkurencije tražiti privremenu meru vraćanja kanala (N1, Sport klub i drugih).  

U „Junajted mediji“ ističu da je njihova ponuda bila prodaja programa za sve „Telekomove“ korisnike ili da se ugovor potpiše s firmama Kopernikus, Radijus vektor, Telemark, Masko i Avkom, koje su deo Supernove. Kažu da je ugovor istekao 31. decembra. - „Telekom Srbija“ je morao da obavesti svoje korisnike još pre 1. decembra da neće moći više da gledaju kanale „Junajted medije“. Nadamo se da će „Telekom Srbija“, zbog interesa svojih korisnika, potpisati ugovor pod transparentnim uslovima - navodi „Junajted medija“.

Vladimir Radomirović, predsednik UNS

GREŠKA JE ŠTO JE DRŽAVA PRE DESETAK GODINA PROMENILA ZAKON I DOZVOLILA DA DISTRIBUTERI IMAJU MEDIJE

foto: Medija Centar

Predsednik Udruženja novinara Srbije (UNS) Vladimir Radomirović kaže da bi bilo dobro da je N1 u svim svojim izveštajima o prekidu saradnje „Junajted medije“ i Supernove navela da je „Junajted medija“ vlasnik te televizije.

- Kodeks novinara je jasan: „Ukoliko se izveštava o pojedincima i kompanijama koje imaju vlasnički udeo u mediju, preporučuje se da novinar/urednik navede tu činjenicu.“ Pre desetak godina država je naterala Politiku da rasproda svoje kioske, pravdajući to zakonskom odredbom da izdavač medija ne može da bude i distributer. Time je urušen dobar poslovni model Politike. Kada je isti princip trebalo da bude primenjen na SBB, država je promenila nacrt zakona i dozvolila distributerima da imaju medije. Današnja situacija samo je posledica tih odluka vrha države.

Kurir.rs/ ekipa Kurira   Foto: Zorana Jevtić, Dragana Udovičić

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...