"SRPSKE PRUGE U KRITIČNOM STANJU"! Godišnje prođe 5.000 vozova sa opasnim materijama, a 5 takvih je, za 5 meseci, izletelo iz šina
Vlado Bogićević i Stevan Blagojević, Kurir TV, Foto: Printscreen/RTS, Kurir TV

Stručnjaci o bezbednosti Železnica

"SRPSKE PRUGE U KRITIČNOM STANJU"! Godišnje prođe 5.000 vozova sa opasnim materijama, a 5 takvih je, za 5 meseci, izletelo iz šina

Društvo -

Srpskim prugama se godišnje kreće više od 5.000 vozova sa opasnim materijama! Upravo pet takvih vozova u prethodnih pet meseci izletelo je sa šina.

O ovim dešavanjima kao i o posledicama neblagovremeno rešenih problema, povedena je diskusija u jutarnjem programu Redakcija Kurir TV. Gosti su bili Vlado Bogićević načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove za transport opasne robe Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i dr Stevan Blagojević, direktor Instituta za opštu i fizičku hemiju.

Bogićević je iz profesionalnog ugla izložio prethodnu situaciju, dajući uvid gledaocima na uzrok nesreće, za koji se, kako je rekao, čekaju još uvek zvanična saopštenja.

- Železnička komisija je dužna da napravi izveštaj u roku od 30 dana. Što se tiče bezbednog odvijanja saobraćaja, statistički podaci kažu da se 2,5 milliona tona transportuje godišnje Železnicom. Znamo kakve su naše pruge, i da su u lošem stanju, zbog neodržavanja, neulaganja, nerekonstrukcije - počeo je Bogićević i u nastavku objasnio koji su to evropski standardi i propisi za prevoz opasne robe.

00:48

Prevoz opasnih materija u Srbiji, problem koji traži dugoročno rešenje!

- Vrše se periodični pregledi. Zdrava logika nalaže da pruge nisu bezbedne. Postoje propisi, prema kojima su dužni da se ispituju pruge. U ovom slučaju kod Pirota, je smanjena brzina na 30 kilometara, od Pirota do Niša, a ta činjenica ukazuje da nešto nije kako treba, nešto nije ispravno! - kazao je.

Kako je rekao, ministar Vesić je naložio da se ispitaju pruge i vidi šta treba dalje da se predloži i promeni kao i potencijalno najrizičnija mesta u Srbiji.

- Što se tiče mesta Pirota, oni su dužni, po Zakonu, da mi dostave izveštaj o vanrednim događajima u železničkom transportu opasne robe, na osnovu koga dalje obaveštavamo međunarodna udruženja koliko je bilo akcidenata i sa kojim posledicama. Godine 2020. godine bilo je 45 akcidenata, 2021. godine 34, 2022. godine 25 akcidenata - rekao je naglasivši da je tu uključeno sve, od najbezazlenijih propusta, do stravične situacije u Pirotu.

- Faktor sreće je omanuo - dodao je on.

Blagojević se razgovoru pridružio pred sam kraj, dajući stručan uvid u situacije u prethodnim godinama po pitanju transporta štetnih materija.

Nadovezao se na izjave sagovornika, povodom komentara da Srbija konstantno juri faktor sreće, nesreće se nižu, a manir Srba da izvlači sreće u nesrećama, koje, očigledno, moraju biti kobne, ili kobnije, da bi javnost reagovala, ne govori o skorijem rešenju problema.

- Organske i neorganske materije su dvojake. Osim benzina, kiseline i baze su opasne materije, kao i sumpor i uranijum. Ne samo da su štetne po ljude, već i po zemljište na koji se prospe! Pola metra zemljišta mora da se sklanja! - rekao je dodavši:

- Amonijak u Pirotu je ispario.

Kurir.rs

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj osam za korisnike MTS Iris TV, m:SAT tv, Supernova, BeotelNet, Orion telekom, Yettel Hipernet TV, Pošta NET i Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme m:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track