Kinezi grade brzu prugu od Beograda do Budimpešte

Po uzoru na Peking-Šangaj

Kinezi grade brzu prugu od Beograda do Budimpešte

Društvo -
Posle više od dve decenije, inicijativu koja je ostala nerealizovana 1992. godine, aktuelizovali su predstavnici kineske ambasade sa jasnom namerom da investiraju novac, opremu i radnu snagu, a da u izgradnju tog projekta budu uključene tri strane, srpska, mađarska i kineska

BEOGRAD - Investitori iz Kine spremni su da finansiraju izgradnju pruge između Beograda i Budimpešte, koja se nalazi na Koridoru 10, a koja bi najefikasnije povezala dva kraja Evrope, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja Srbije.

U razgovoru sa ministrom saobraćaja Milutinom Mrkonjićem, šef ekonomskog odaljenja ambasade Kine Ču Lijanki istakao je da su kineske kompanije spremne da učestvuju u finansiranju tog projekta, da su obezbeđene kreditne linije i da nema nijedne prepreke koja bi sprečila da se davnjašnja ideja pretoči u delo, navedeno je u saopštenju.

Posle više od dve decenije, inicijativu koja je ostala nerealizovana 1992. godine, aktuelizovali su predstavnici kineske ambasade sa jasnom namerom da investiraju novac, opremu i radnu snagu, a da u izgradnju tog projekta budu uključene tri strane, srpska, mađarska i kineska, dodaje se u saopštenju.

Kinezi su obavestili Mrkonjića da će se krajem meseca sastati mešovita komisija srpske i mađarske strane, a na osnovu nedavno održanog mešovitog komiteta, kojim je predsedavao i ministar poljoprivrede Goran Knežević. Kako se ističe u saopštenju, kineska strana insistira da bude partner i praktično poveže dve zemlje, Srbiju i Mađarsku, kako bi se u veoma kratkom roku stvorili preduslovi da posao počne.

Iako je Mrkonjić, kako se navodi, insistirao da bi za završetak tog posla bilo potrebno više od dve milijarde evra, kineski predstavnici argumentovano su razložili kompletan plan rada i finansijsku konstrukciju. Ta investicija bi obezbedila da se dve zemlje u neposrednoj budućnosti povežu i „brzom prugom“, ocenila je kineska strana, naglašavajući da su to učinili u mnogo komplikovanijim i neuporedivo težim uslovima prilikom izgradnje pruge između Pekinga i Šangaja, zaključuje se u saopštenju Ministarstva saobraćaja.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track