UPOLA CENE: Kifla i žu-žu uveče na sniženju!

Dobro njima, a dobro i kupcima

UPOLA CENE: Kifla i žu-žu uveče na sniženju!

Društvo -
Pekare koje rade 24 časa ne daju popuste, uglavnom upola cene prodaju one koje se zatvaraju u večernjim satima

BEOGRAD - Da pecivo ne bi ostajalo neprodato, mnogi pekari su odlučili da posle 18 sati daju 50 odsto popusta, a potrošači su to prihvatili.

Vođene idejom "dobro nama, a dobro i kupcima” mnoge prestoničke pekare poslednjih meseci, zbog sve veće konkurencije, u poslepodnevnim satima prodaju mnoge proizvode, pre svega pecivo, upola cene.Od 17 ili 18 časova u radnjama u centru, ali i u ostalim delovima grada, kupci mogu da pazare po nižoj ceni burek, žu-žu, koktel i belo pecivo, ali i sendviče, pice...

"Pekare koje rade 24 časa ne daju popuste, uglavnom upola cene prodaju one koje se zatvaraju u večernjim satima. Ne isplati im se što moraju da snize cene, ali je to roba koja je proizvedena u toku dana i koja će biti bačena ako se ne proda", kaže Zoran Pralica, predsednik Unije pekara.

Ne postoje nikakva pravila za prijavljivanje i uvođenje ove pogodnosti, kao ni zvanična evidencija radnji koje u večernjim satima prodaju pekarske specijalitete na sniženju. Da li će neka pekara iskoristiti tu mogućnost zavisi isključivo od odluke vlasnika.

"Pekari plaćaju PDV na celokupan asortiman proizvedene robe i bolje je da pokriju makar deo troškova, nego da je odbace. Za proizvode na popustu takođe se izdaje fiskalni račun i ista pravila važe kao za robu prodatu u toku dana", objašnjava Pralica i ističe da pekari neprodatu robu ne stavljaju u vitrine narednog dana. Sve što ostane otpisuje se i ne vraća se u proizvodnju. Pecivo sme da bude u prodaji jedino na dan proizvodnje, dok je sveže, ističu u Uniji i u pekarama.

"Robu po potrebi pečemo u toku dana. Na popust ide pecivo ispečeno u toku prve smene, a ono što se 'izbaci' kasnije prodaje se po redovnoj ceni", ukazuje Ana Stefanović, u pekari "Tuci” u Zemunu.

Uvođenje sniženja nije smanjilo prodaju u toku dana, jer se razlikuju navike kupaca. Ujutru i pre podne potrošačima je jako važno da proizvod bude svež, a u večernjim satima pred zatvaranje navraćaju mušterije kojima je bitno da je pecivo jeftinije.

"Ima kupaca koji čekaju vreme obaranja cena kako bi uzeli pecivo. Njima ta pogodnost znači, a i nama je bolje jer tako pokrijemo bar deo troškova", navodi Žaklina Jovanović, poslovođa u pekari na Savskom vencu. Sa njom je saglasan i Čeda Kocić, jedan od vlasnika pekare "Taze”, koji dodaje da je večernje sniženje jedan od načina da se pokriju gubici u poslovanju.

"Kupci imaju manje novca, što se vidi pre svega po prodaji hleba. Poslednjih meseci naši troškovi su sve veći u odnosu na prihode, pa nam je važna svaka zarada", priča Kocić. Sniženje od 50 odsto u predvečernjim satima u većini pekara obuhvata peciva koja brzo gube svežinu, ali ne i torte i kolače koji nekoliko dana mogu da stoje u rashladnim vitrinama.

Sniženje ne obuhvata ni hleb, jer mnogi privatni pekari su prestali sami da mese vekne, već ih nabavljaju od velikih proizvođača.

U pekarama gde se hleb i dalje pravi vode računa da izlazi iz pećnica u nekoliko tura u toku dana kako bi non-stop bio svež i da nema viška. "Za hleb popust obično ne važi jer svaka pekara zna koliko u proseku vekni može da proda, što na dnevnom nivou može da varira samo nekoliko komada. Što se tiče svih ostalih proizvoda, odnosno peciva, pekari ne mogu imati takav uvid jer se njihova prodaja razlikuje od dana do dana", objašnjava Zoran Pralica.Cene s popustom

45 – 70 burek parče25 – 50 buhtle, kroasani, rol-viršle…10 – 15 kifle, đevreci, pletenice...20 – 30 koktel pecivo (100 grama)45 – 75 pica parče50 – 110 sendviči

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track