Ovo su uobičajne greške kojima uništavate kvačilo: Posebno se dešavaju dok se čeka na semaforu i pri kretanju na uzbrdici
Kvačilo je prilično osetljiv deo automobila, ali može dugo da vam traje ukoliko izbegnete neke od uobičajnih grešaka.
Dugotrajna i svakodnevna upotreba pre ili kasnije mora ostaviti traga - međutim, pre svega kvačilo strada zbog ovih grešaka, pa ako je moguće, probajte da ih izbegnete.
Kad se upali zeleno svetlo na semaforu, logično je da želite da krenete što pre - zbog toga mnogi vozači drže kvačilo još dok na semaforu svetli crveno.
Ovo dovodi do nepotrebnog opterećenja, pa je idealno da auto pustite na crvenom, i da potpuno skinete nogu sa pedale. Kada se svetlo promeni iz crvenog u žuto, još imate dovoljno vremena da vratite automobil u brzinu.
Ako stalno dodirujete pedalu kvačila tokom vožnje (ma koliko lagano), to nije dobro za njegovu dugovečnost. Ukratko: kada vozite, vaša leva noga treba da bude pored kvačila.
Kada se kreće na uzbrdici i radi čuvena "vaga", bolje je da koristite ručnu kočnicu nego da previše mučite kvačilo, a ni velika težina automobila ne pomaže - ako često vozite tešku prikolicu, na primer, prenosi B92.
Kada se kvačilu približi "zadnji čas", to često možete da zaključite po neobičnim zvucima, sporijoj reakciji pri gaženju pedale, i osećaju trzanja čak i kada pažljivo menjate brzinu.
Kurir/Biznis.ba
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija