icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

Otkrijte šta uspešni dizajneri savetuju početnicima
Foto: Tanjug - Boki

Od dizajnera dizajnerima

Otkrijte šta uspešni dizajneri savetuju početnicima

Edukacija

Endi Prat i Džes Arnold su lideri u pomeranju granica web dizajna. Prat je radio s organizacijama kao što su Institut Smitsonijan (Smithsonian Institution), Samsung, Kartun netvork (Cartoon Network), Nikelodion (Nickelodeon), Venervom midija (Wennerovom Media), Lego i Tarner broadkasting (Turner Broadcasting), a i na Arnoldovoj radnoj  listi su velika imenima kao što su Njujorški univerzitet (New York University), Konde nast (Conde Nast) i kompanija Džim Henson (Jim Henson Company).

U nastavku njih dvojica nude neke veoma korisne savete za web dizajn. Oni će pojasniti šta znači biti web dizajner i koje su vam veštine i znanja potrebni da biste stvarali lepe, funkcionalne web stranice.

 

Šta je zapravo web dizajn danas?

 

Web dizajn je proces stvaranja pregledača baziranog na proizvodu ili iskustvo koje će biti isporučeno na razne vrste uređaja, veličine i rezolucije ekrana. Mnoge web stranice ili aplikacije će pružiti uslugu, distribuirati sadržaj i / ili povezati ljude.

 

Najbolje od njih imaće jasan cilj i postizati poslovne ciljeve i ispunjavati jasno precizirane potrebe korisnika. Imamo veću kontrolu nad medijima nego ikad pre, posebno sa softverskim alatima kao što su „Wix“ i „Squarespace“. Mediji za koje radimo nemaju fiksne veličine ili rezolucije ekrana.

 

Tu je svakako mnoštvo alata, tehnologija i tehnika koje efikasno mogu to da pojednostave, ali oni takođe stvaraju mogućnost za rešavanje težih problema i oplemenjuju celu stvar. Danas je gotovo nemoguće da bilo koji pojedinac ima sveukupno znanje o svim potrebnim veštinama i tehnikama (UX, dizajn, sadržaj, razvoj). Web dizajn nije samostalno iskustvo. Kao dizajner, vi ste kreator zajedno sa svojim timom, svojim korisnicima i klijentima.

 

Ko je programer? Šta oni rade i zašto je važno raditi s njima?

 

Kada ljudi pomisle na programere to se često odnosi na jednu od dve vrste: frontend programeri ili bekend programeri.

 

Frontend programeri pišu kodove za elemente koje korisnik vidi i s kojima komunicira na web stranici. Bekend programeri pišu kodove za usluge koje se pokreću na serveru. Važno je razumeti da postoji razlika, jer oni imaju različita znanja i veštine.

 

Kada Džes i ja kažemo programer, mislimo na frontend programere. Važno je da radite s njima, jer, kroz kodove, oni mogu da ožive vaš dizajn. Oni govore jezikom interneta i što više govorite istim jezikom, sve će biti bolje. Sve ćešće se odgovornosti dizajnera i programera preklapaju i zato pojam dizajnera i dalje ostaje nejasan i dvoznačan. Mnogi web dizajneri su tako ujedno i programeri.

 

Koje alate koristite za dizajn web stranice?

 

Moj izbor alata varira od projekta do projekta. Međutim, postoji nekoliko njih koje koristim prilično često. „Stickies“, „Sharpies“ i beli ili negativni prostor vredi pomenuti dva puta.

 

Guglovi proizvodi, kao što su dokumenti, prezentacije, tabele i „Hangouts“ odličan su izbor i pomažu mi da stalno budem u kontaktu i razmenjujem ideje sa svojim timom, kao i da šaljem materijal širom sveta. „Invasion“ je dobar  za prototipe. „Sketch“ i „Photoshop“ su odlični za dizajn. „Unfuddle“ je pravi izbor za korisničke priče. „Dropmark“ za galerije. Ja takođe koristim i  alate koji dolaze s pregledačem kako bih mogao da pregledam HTML i CSS.

 

Kako se određuje tok rada za web dizajn? Da li postoji standardni postupak?

 

Jedna od glavnih tačaka koju istražujemo i o kojoj govorimo na našim predavanjima jeste upravo to da ne postoji jedan tok rada. To zavisi od sposobnosti i navika vašeg tima. Obojica smo dizajneri, ali imamo različite veštine, iako se neke od njih preklapaju.

 

Bilo je veoma važno da svaki od nas na predavanjima predstavlja drugačije načine koje dizajneri koriste pri rešavanju iste vrste problema. Isto tako, tokove rada ne određuje samo sastav tima.

 

To zavisi i od vašeg klijenta. Koliko su otvoreni da probaju nove stvari? Koje vrste dizajna im treba pokazati i ponuditi? Uvek je dobro da edukujete svog klijenta o tome kako efikasnije možete da obavljate stvari, ali oni su često vezani za svoju radnu kulturu.

 

Kao dizajner, morate da odredite kada ćete biti fleksibilni, a kada ćete se čvrsto držati svojih odluka. Dakle, ne bih rekao da postoji jedan standardni postupak. Međutim, postoje neki principi koje volim da objasnim svojim klijentima, tako da možemo da vodimo iskren dijalog i ispunjavamo očekivanja.

 

Ta načela su:

 

• Web stranice su modularni sistemi. Dizajnirajte s tim na umu.

 

• Prebacite svoj dizajn u pregledač što pre je moguće.

 

• Nemojte da se fokusirate na lepe elemente koji će brzo postati zastareli.

 

Ukoliko vas interesuje web dizajn, pojedinosti o potrebnim veštinama i znanjima možete saznati putem obuke za profesionalnog web dizajnera.

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.