Instagram na 16 miliona videa, selfija i klikova ispred Tvitera
Foto: Profimedia

Financial Times: Društvene mreže

Instagram na 16 miliona videa, selfija i klikova ispred Tvitera

Financial Times -
Fejsbukova aplikacija proširila se za više od 50 procenata ove godine i umešala se među lidere sa 300 miliona korisnika na mesečnom nivou

Instagram, aplikacija za deljenje fotografija u vlasništvu Fejsbuka, proširila se za više od 50 procenata ove godine i tako prešišala Tviter sa svojih 300 miliona aktivnih korisnika, koliko ih na mesečnom nivou pravi, modifikuje i deli fotografije na ovoj društvenoj mreži.Ova aplikacija, koja se brzo razvija, na kojoj se dnevno okači 70 miliona fotografija i videa, popularna je u svetu mode i među tinejdžerima, za koje analitičari smatraju da imaju otpor prema Fejsbukovoj glavnoj aplikaciji zbog toga što njihovi roditelji koriste tu platformu.Instagram, koji je Fejsbuk 2012. godine kupio za milijardu dolara, tek je počeo da ostvaruje prihod jer eksperimentiše sa sponzorisanim objavama i videima brendova kompanija kao što su „Livaj“ (Levi) i „Majkl Kors“ (Michael Kors), koje obično nalazimo u luksuznim ilustrovanim časopisima. Očekuje se da će tržište mobilnog oglašavanja premašiti 40 milijardi dolara ove godine, po istraživačkoj grupi eMarketer.

Mark Zakerberg, osnivač i izvršni direktor Fejsbuka, izjavio je da nijedna od aplikacija ove kompanije ne mora da žuri da prihoduje pre nego što ima milijardu korisnika.Fejsbuk, koji ima 1,35 milijardi aktivnih korisnika mesečno, već šest uzastopnih kvartala prevazilazi očekivanja u smislu prihoda.Akcije Tvitera, koji je u oktobru izjavio da ima 284 miliona aktivnih korisnika mesečno, opale su 41 procenat ove godine, dok se Volstrit brine o usporenom porastu broja korisnika. Fejsbukove akcije su porasle za 42 procenta.Više od 30 milijardi fotografija je postavljeno na ovoj platformi, što je porast u odnosu na 20 milijardi u martu. Ali aplikacija se suočava sa mnoštvom rivala, koji se bore za pažnju mladih, uključujući aplikacije za ćaskanje koje su namenjene tinejdžerima, kao što su Kik (Kik), Jik-Jak (Yik-Yak) i Snepčet (Snapchat), gde korisnici mogu slati fotografije, koje se uklanjaju nakon izvesnog vremena.Hannah Kuchler San Francisko

Zakerbergova investicija iz 2012, vredna milijardu dolara, počela je ove godine i da ostvaruje prihodkroz sponzorisane objave poznatih brendova „Livaj“ i „Majkl Kros“ Profimedia
Zakerbergova investicija iz 2012, vredna milijardu dolara, počela je ove godine i da ostvaruje prihodkroz sponzorisane objave poznatih brendova „Livaj“ i „Majkl Kros“ Profimedia

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track