Najnovije vesti

ŠOLAK CENZOR: Slovenački sud osujetio pokušaj da ućutka medije koji otvoreno pišu o njegovom poslovanju
Služi se prljavim metodama Dragan Šolak, Foto: Printscreen

izgubio spor na sudu

ŠOLAK CENZOR: Slovenački sud osujetio pokušaj da ućutka medije koji otvoreno pišu o njegovom poslovanju

Politika

Suvlasnik Junajted grupe svojevremeno tužio slovenački Dnevnik za navodnu povredu ugleda kompanije. Tražio je 50.000 evra odštete, ali je spor ovih dana izgubio na sudu

Suvlasnik Junajted grupe Dragan Šolak uporno pokušava da preko suda zauzda slobodu izražavanja, ali je u Sloveniji upravo doživeo debakl. Pod naslovom „Sud presudio u korist slobode izražavanja“, slovenački list Dnevnik objavio je tekst u kojem navodi da je ovih dana postigao značajnu pobedu u sudu protiv Šolakove kompanije SBB. Šolak je zapravo osujećen u nameri da ućutka slovenačke novinare, pa Dnevnik piše da je ova prvostepena presuda istovremeno važan doprinos slobodi izražavanja u slovenačkom medijskom prostoru.

Propao mu plan

Pozadina cele ove priče, koja je na kraju, voljom tajkuna Šolaka, završila na sudu, počinje da se nazire u periodu od pre dve godine, kada je Junajted grupa nastojala da preuzme medijsku kompaniju „Pro plus“. Ipak, Šolaku je taj posao propao. Dnevnik je tada objavio komentar pod naslovom „Dobra vest“, u kojem je autorka Anja Hreščak, između ostalog, sažeto predstavila pisanja portala o cenzuri koju u Srbiji sprovode mediji pod okriljem Junajted grupe.

- Baš u trenutku kada se u večernjim izveštajima ekskluzivno oglasio Aleksandar Vučić, na televiziji su se pojavile tehničke smetnje. Na televizijskim ekranima svih 700.000 korisnika srpskog operatera SBB bio je loš signal i gledaoci nisu videli ništa drugo osim snega na ekranu. Ti problemi su, kako prikladno, trajali tačno 18 minuta ili, drugačije, smetnje su nestale samo nekoliko sekundi nakon što je Vučić završio svoje obraćanje - napisala je autorka u komentaru.

Osvanulo u slovenačkim medijima Tekst o procesu koji je Šolak izgubio
Osvanulo u slovenačkim medijima Tekst o procesu koji je Šolak izgubiofoto: screenshot

Ovi navodi očigledno su razljutili Šolaka, pa su firme SBB i Serbia broadband, obe pod krovom njegove Junajted grupe, tužile Dnevnik, tvrdeći da se opisani događaj nije desio i da su tim tekstom povređeni čast i ugled obe kompanije. Mereno u evrima, Šolaka je to zabolelo 50.000 evra, koliko je traženo u odštetnom zahtevu.

Obrazloženje

Na Šolakovu nesreću, a na sreću slobode medija, prvostepeni sud je presudio u korist Dnevnika. Prema oceni suda, tekst nije moguće razumeti kao negativni vrednosni sud, „nikako ne u smislu prezira ili kakvog god ličnog napada“.

- Nema sumnje da takvi članci pomažu raspravi u opštem interesu, pa iako na provokativan način - napisala je sudija Sonja Teržan, te odbila tužbeni zahtev.

Vagajući da li je u tom primeru značajnija sloboda izražavanja ili čast i ugled privredne kompanije, sud je odlučio u korist prvog.

- Novinarki nije moguće zameriti da nije postupala profesionalno - zaključio je sud i napomenuo da su sve izjave novinarke imale odgovarajuću činjeničnu podlogu.

POSLOVANJE U SLOVENIJI  

Veliki apetiti se ne smanjuju

Mada je 2019. propao pokušaj Junajted grupe da preuzme „Pro plus“, Šolakovi apetiti na tržištu Slovenije nisu se smanjili. Naprotiv, Junajted grupa ovih dana preko ćerke firme Adrija njuz pokreće informativni portal N1. Grupacija preko povezanih kompanija ima u vlasništvu i drugog najvećeg kablovskog operatera u Sloveniji.

Kurir.rs/ Ekipa Kurira  Foto: screenshot

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...