Slušaj vest

Pošto su ispali smešni kad su otkaz koji je u Junajted grupi Dragan Šolak dobio zbog pohlepe pokušali da predstave kao ugrožavanje nezavisnog novinarstva u Srbiji, N1, Nova, Danas i Radar sada nam istu priču serviraju izokola, preko Hrvatske.

Javljaju da je Slobodna Dalmacija zabrinuta, da se pita: „Znači li smjena Šolaka potpuni medijski mrak u Srbiji?“ Kao, ako hrvatski tisak kaže, onda je tačno… i onda su Šolakovi siročići u pravu kad traže pravdu za svog mentora.

A sve je to jedna pilićarska, ružna rabota na koju medijski tajkun nagoni svoje zaposlene i primorava ih da se najprizemnije brukaju za poslednju platu koju će od njega primiti.

Da podsetimo čitaoce: Dragan Šolak posvađao se sa većinskim partnerom BC Partners oko nekakve provizije od 250 miliona evra, pa je otpušten. Računajući da bi moglo da mu bude od koristi u sudskom procesu, naredio je urednicima svojih medija da sastave jedno maloumno pismo podrške svom gazdi i pošalju ga Ursuli fon der Lajen i organizacijama koje se bave zaštitom novinara. Zašto njima, pitaće neko? Pa, zato jer, kao, Dragan Šolak je jedini u Srbiji štitio nezavisno novinarstvo, i sad kad je dobio otkaz, oni ne znaju kako će biti nezavisni. U podtekstu: ako bi Šolak mogao da se vrati na funkciju (sa 250 miliona evra provizije), bilo bi dobro za demokratiju u Srbiji.

Pošto se u Briselu, gde stoluje Fon der Lajenova, i u Londonu, sedištu BC Partnersa, posle ovog trogeteljnog sočinjenija čula salva pucnjeva (pucao im prsluk!) zbog Šolakovih četvrt milijarde evra, tajkun je, rekosmo, okrenuo novi krug kampanje iz Hrvatske.

šolakkk.jpg
Foto: Printscreen

Recept je prost: tekst se spremi i napiše u Beogradu (novinar i sagovornici su ovdašnji), izveze se u Slobodnu Dalmaciju da ga oni objave (tarifa kao za prijatelje) a onda se uveze kao Made in Croatia i naširoko citira: evo šta kažu u EU!

Evo činjenica: autor teksta „Znači li smjena Šolaka potpuni medijski mrak u Srbiji?“ je Veljko Popović, nekadašnji novinar B92, pa vodič stranim novinarima po ex-Ju, i početkom 2000-ih PR Agencije za privatizaciju… Sagovornici za tekst o katastrofi koja će uslediti posle otlaza Šolaku su Željko Bodrožić, predsednik NUNS, i Zoran Gavrilović, direktor BIRODI… ličnosti živopisne u nastupu i nekonzistentne u mislima, i bez ostatka odane politici koju zastupa Dragan Šolak. Njima je (medijski) mrak bio u glavi i dok je Šolak bio u punoj snazi…

E sad, ne treba biti mnogo pametan pa zaključiti zašto Slobodna Dalmacija daje prostor ovom novinaru i njegovim sagovornicima. Da su zabrinuti za medijske slobode u Srbiji – nisu, čak ni na nivou želje da nam crkne krava. Reč je o regionanlnom listu koji dnevno kupi 20 – 25.000 ljudi, otprilike onoliko koliko u subotnje prepodne prođe kroz beogradsku Knez Mihailovu ulicu. Turistička sezona u punom jeku, plus požari koji divljaju, da ne govorimo o drugim vestima… i sad se oni bave nezavisnim srpskim medijima i Šolakom!?

Biće da je u pitanju druga vrsta ljubavi između otpuštenog tajkuna i Slobodne Dalmacije, ona zasnovana na čistom računu. Oglasna strana vikendom košta nešto više od 4.000 evra, par stotina evrića za autora teksta i po 50 za sagovornike… cca trošak pet hiljada evra, a ima materijala za devet prenošenja: N1 - televizija i portal. Nova – televizija, portal i novine, Radar – portal i novine, Danas – portal i novine!

„I Hrvati traže pravdu za Šolaka!“, taj rad.

Pa sledeće nedelje „Jepni drejtësi për Dragan Sholak!“

N1 piše da je Klan Kosova zabrinut zbog položaja nezavisnih novinara u Srbiji...