Pre 99 godina iz Višegrada je sa železničke stanice novoizgrađenom prugom uskog koloseka za Užice krenuo voz koji je vukla lokomotiva parnjača “Ćira”.

Tadašnja štampa je pisala “Užice vezao za Jevropu” i da u “srpskom Sibiru kome je priroda dala samo brda i vrleti prvi voz dočekan je uz kanonadu i muziku”.

Austrougarska monarhija je 1916. godine izgradila prvih devet kilometara od Vardišta do Mokre Gore i podnožja Šargana. Ipak, dalje nisu mogli jer je prepreka bio Šargan. Pokušali su probijanja ove planine, ali im nije uspelo iako su za to angažovali i ratne zarobljenike.

Pruga je završena za vreme vladavine kralja Aleksandra Prvog Karađorđevića između 1921. i 1925. godine. Najveći problem graditeljima pruge predstavljalo je savladavanje planine Šargan u Mokroj Gori. Serpetinskom trasom, kroz 22 tunela i 10 mostova i vijadukata, savladano je 300 metara visinske razlike.

Zbog oblika broja osam, pruga je nazvana Šarganska osmica. „Ćira“ je prestao da saobraća 1974, kada su u Jugoslaviji ukinute i mnoge druge pruge uskog koloseka.