Najnovije vesti

Ovo je 5 namirnica koje jedemo kad smo umorni, ali nam zapravo ubijaju energiju
Foto: Shutterstock

Savet nutricioniste

Ovo je 5 namirnica koje jedemo kad smo umorni, ali nam zapravo ubijaju energiju

Zdravlje

Svi imamo trenutke u danu kada nam padne energija i kada posežemo za raznim proizvodima u nadi da će nas razbuditi i dati nam injekciju energije.

Međutim, pokazalo se da je većina namirnica za kojima ljudi posežu kako bi si podigli energiju pogrešna i izazivaju kontraefekt, ostavljajući naše telo s još manje energije nego ranije.

 

Najbolje je, tvrde nutricionisti, pojesti jabuku ili šaku orašastog voća. Ovo je pet namirnica koje najčešće jedemo u nadi da ćemo vratiti energiju, a koje su potpuno pogrešne:

 

1. Kafa
Kofein je prvi na listi pića za kojima posežemo kada nam padne energija. Međutim, to je pogrešno. Nutricionistica Zoe Bingli – Pulin objašnjava zašto kafa nije najbolji izbor:

 

"Ne samo da je kafa diuretik, ona zaustavlja apsorpciju tečnosti i izlučuje gvožđe iz organizma. Iako će kofein kratkoročno povećati vašu energiju, to će se brzo smanjiti i za sat vremena bićete još umorniji nego pre kafe".

 

Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

2. Energetska pića
Isto kao i sva gazirana pića, energetska pića loš za podizanje energije. Sadrže mnogo kofeina kao i velike količine šećera. I dok će neki pomisliti da su dijetna bezalkoholna pića bolji izbor.

 

"Vaša jetra će se aktivirati kako bi aposrbovala sve negativne sastojke i brzo ćete se osećati umornijima”, objašnjava nutricionista.

 

3. Beli hleb
Namirnice s visokim glikemijskim indeksom poput belog hleba ili bele testenine uzrokuju nagli porast šećera u krvi koji potom vrlo brzo pada.

 

Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

4. Brza hrana
Iako često kada smo umorni i neispavani žudimo za nezdravim namirnicama poput brze hrane, to nije baš pametno. Osim što ćemo konzumacijom takve hrane biti još umorniji, nagomilavamo kalorije koje se talože u telu pa se debljamo. Umesto toga nutricionista preporučuje jabuku ili orašaste plodove.

 

foto Profimedia
foto Profimedia

5. Slatkiši
Ni slatkiši nisu dobar izbor  jer deluju samo kratkoročno. Kada pojedemo nešto slatko, osetimo nalet energije, ali naučnici objašnjavaju da je taj osećaj lažan. Šećer koji unosimo u hrani daje telu glukozu, a glukoza ometa neurone u proizvodnji oreksina. Posledica je ta što ubrzo nakon jela nastane nedostatak oreksina i to nas čini umornima i pospanima.

 

Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

telegram.hr

 

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...