Najnovije vesti

SRBIN UBIJEN U JUŽNOJ AFRICI MOGAO JE OVAKO DA IZBEGNE SMRT: Ivan Đorđević je imao blindirani automobil, ali nije znao kako ta zver može da ga zaštiti!
Foto: Printscreen Youtube

stručnjak za bezbednost objašnjava

SRBIN UBIJEN U JUŽNOJ AFRICI MOGAO JE OVAKO DA IZBEGNE SMRT: Ivan Đorđević je imao blindirani automobil, ali nije znao kako ta zver može da ga zaštiti!

Crna Hronika

Srbin Ivan Đorđević (59) ubijen je u sačekuši u stambenom kompleksu Higburi u Brainsonu kod Johanezburga dok je izlazio iz blindiranog vozila, a napadači su pobegli. Ovim napadom nastavila se serija ubistava u kojima je za godinu dana ubijeno šestoro Srba!


Prema pisanju lokalnih medija, očevici su ispričali da su muškarcu koji je izlazio iz svog automobila, prišla dvojica maskiranih napadača, koja su ga pratila i pucala na njega iz automatskih pušaka R4.

 

foto: Printscreen Youtube

Stručnjak za bezbednost Ilija Životić povodom ovog zločina kaže da za ovaj slučaj katakteristično to što je Đorđević stradao i pored toga što je bio u blindiranom vozilu.

 

- Ova situacija pokazuje da nije samo dovoljno imati blindirani automobil da bi ste se zaštitili kada vam je život u opasnosti. Kao što tenk u ratu ne znači ništa bez pešadije tako i blindirani automobil bez naoružane pratnje ima često samo placebo efekat, objašnjava Životić.

 

On navodi da takođe nije dovoljno kupiti blindirani automobil, i da je potrebna adekvatna obuka za njegovo voženje i korišćenje.

 

- Imali smo masu slučajeva u Srbiji kada su se takva vozila prevrtala i izazivala sudare jer ljudi koji su upravljali njima nisu znali kako da ih voze. Takva vozila zahtevaju posebnu obuku, jer se sa njima drugačiji ulazi u krivinu, drugačije se savladavaju usponi, kosine i nizbrdice a sve usled težine koja je 2-3 puta veća od fabričkog modela - dodaje ekspert za bezbednost.

 

foto: Printscreen Youtube

Takođe na specijalnim kursevima se uči kako se blindirano vozilo može iskoristiti za bekstvo. Konkretno u ovom slučaju, vozač je imao dovoljno mesta da silom koju bi njegov automobil imao usled težine odgura vozilo sa napadačima. Čak i da su oni koristili pancirnu municiju bilo bi im izuzetno teško da grupišu pogotke i probiju blindirano staklo, kaže Životić.

 

On ističe da je bitan faktor i stepen zaštite vozila. Po njemu, postoje niski nivoi zaštite gde su samo stakla drugačija. Ta vozila su predviđena za regije gde su česti neredi na ulicama ili pljačke na semaforima, i ona pružaju zaštitu od pištoljske municije, a takože su otporna na udarce bejzbol palicom.

 

- Najskuplja zaštita nalazi se u najluksuznijim vozilima što ova E klasa sa snimka nije. To su Audi A8, BMW 7 i Mercedes S klase od limuzina. Takođe trenutno postoji više od stotinu kompanija koje se bave blindiranjem vozila. Kvalitet naravno nije svuda isti. Neko koristi starije materijale koji su dosta teški čime se spuštaju performanse vozila, imaju kraći vek trajanja i daju nižu cenu.

 

Ilija Životić
Ilija Životić foto: Kurir

Mercedes konkretno je poznat kao kompanija koja ima odličan nivo zaštite kada se vozilo blindira fabrički. Proslavili su se prilikom napada na gruzijskog lidera Euarda Ševarnadzea 1998 kada je u njegovu S klasu ispaljeno više desetina metaka i 2 granate iz ručnog bacača od kojih je jedna direktno pogodiila vozilo a on je preživeo, navodi Životić.

 

(Kurir.rs)

 

 

 

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...