Kvar oborio Savićevu lastu
Foto: Beta

Završena istraga

Kvar oborio Savićevu lastu

Crna Hronika -
Ekspertska komisija utvrdila je da je glavni krivac za smrt pilota Gorana Savića tehnički kvar na letelici

BEOGRAD- Školski avion "V-54 lasta", koji se 26. septembra srušio u naseljenom delu Nove Pazove, pao je usled tehničkog kvara, nalaz je ekspertske komisije koju je obrazovao komandant Vazduhoplovstva i Protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije general-major Ranko Živak.

Genaral Živak je, posle predstavljanja dokumentarnog filma "Vek odvažnih", snimljenog u okviru obeležavanja stogodišnjice vojnog vazduhoplovstva u Srbiji, izjavio da je "lasta" veoma dobar avion i da će biti učinjeno sve da njegova bezbednost bude na maksimalnom nivou.

"Utvrđeno je da je došlo do tehničkog kvara i trenutno se razmatraju tehnička rešenja da se ta slabost, odnosno tehnički kvar, prevaziđe, da bi avion mogao da dalje normalno ulazi u naoružanje i da bi bio apsolutno bezbedan s obzirom da je to avion na kojem će leteti naši najmlađi piloti i kadeti", rekao je Živak.

U komisiji koja ovih dana završava izveštaj o nesreći i predloge za preprojektovanje aviona, nalaze se stručnjaci iz Vojno-tehničkog instituta, iz Opitnog centra, Komande Vazduhoplovstva i fabrike "Utva Pančevo" i oni su u završnoj fazi rada i definisanja izveštaja i predloga.

U udesu u Novoj Pazovi poginuo je pilot aviona major Goran Savić koji je za komandama ostao do poslednjeg trenutka, i čijim požrtvovanjem i prisebnošću su izbegnete dodatne ljudske žrtve, budući da je letelica pala u naseljeni deo grada.

Prva je letelica domaće konstrukcije napravljena u Srbiji nakon raspada SFRJ, školski klipni avion "lasta" proizvodi se u pančevačkoj "Utvi", i jedan je od aduta srpske industrije.

Vojska Srbije je za svoje Vazduhoplovstvo naručila 15 serijskih aviona, dok su ranije isporučena dva prototipa koja su izrađena za potrebe ispitivanja u letu.

"V-54 lasta" je jednomotorni niskokrilac metalne konstrukcije, sa dva sedišta za pilote postavljena jedno iza drugog.

Uvlačeći stajni trap omogućava poletanje i sletanje s betonskih i uređenih travnatih poletno-sletnih staza.

Avion je razvijen za osnovno školovanje pilota, ali je Irak, kojem je isporučeno 20 aviona ovog tipa, izrazio interesovanje da njegovi primerci budu osposobljeni i za borbenu obuku.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track