Slušaj vest

U istrazi koju je jutros pokrenulo Posebno odeljenje za suzbijanje korupcije Višeg javnog tužilaštva u Beogradu zbog propusta koji su doveli do pada nadstrešnice 1. novembra prošle godine, kada je u Novom Sadu poginulo 15 ljudi a dvoje teško uhapšeno, uhapšena je menadžerka za razvoj Infrastruktura Železnica, kao i tri člana Komisije za tehnički pregled Železničke stanice u Novom Sadu, među kojima je i J. V. 

I ona je, kao i menadžerka Železnica, iz zgrade u kojoj radi izvedena u pratnji policije, s lisicama na rukama i sprovedena u prostorije UKP-a. Osumnjičenima je, kako je saopšteno iz tužilaštva, određeno zadržavanje i oni će u roku od 48 sati biti sprovedeni na saslušanje u Palatu pravde.

Hapšenje zbog pada nadstrešnice u Novom Sadu Izvor: VJT/MUP

Članica Komisije Železnica, kao i  M. S. koji je bio predsedni komisije, kao i M. N. J. i B. K. koji je u bekstvu, sumnjiče se da su izvršili krivična dela sa koruptivnim elementom, koja su imala za posledicu pad nadstrešnice na toj Železničkoj stanici.

- Postoji osnovana sumnja da su M. S, B. K, J. V. i M. N. J. u periodu od 25. marta 2024. do 1. novembra 2024. godine kao odgovorna lica i to članovi Komisije za vršenje tehničkog pregleda izvedenih radova na deonici pruge Novi Sad-Subotica-Državna granica (Kelebija) kršili zakon, propise i opšte akte propuštanjem dužnosti nadzora, kao i da su na drugi način očigledno nesavesno postupali u vršenju službe, iako su bili svesni da usled toga može nastupiti teža povreda prava drugog, koja je i nastupila - navedeno je u saopštenju.

Zbog pada nadstrešnice u Novom Sadu uhapšeni i članovi tehničke komisije!  Izvor: VJT/MUP

Menadžerka Železnica je, kako se sumnja, kao službeno lice-menadžer za razvoj i investicije u AD “Infrastrukture Železnice Srbije” Beograd bila zadužena da koordinira i prati projekat modernizacije i rekonstrukcije ispred investitora AD “Infrastruktura Železnice Srbije” kao i da donosi odluke u vezi ovog projekta.

Kao odgovorno lice ispred investitora ona je dostavila Izveštaj i zapisnike kao i drugu dokumentaciju, pritom znajući da Zapisnik o tehničkom pregledu od 5. aprila 2024. godine nije urađen u skladu sa svim propisima i pravilima struke, usled čega je odobren probni rad objekta zgrade Železničke zgrade Novi Sad u trajanju od najduže godinu dana.

Zatim je, iako je znala da radovi na vestibilu krila “B” nisu završeni, jer o tome nije dobila potvrdu stručnog nadzora da su radovi izvedeni, S.K, kako se sumnja, 12. jula 2024. godine donela rešenje kojim je formirala zajedničku Komisiju za interni prijem krila “B” u Železničkoj stanici Novi Sad sa zadatkom da Komisija izvrši interni prijem tog vestibila kako bi njegovim prijemom putnicima bilo omogućeno njegovo korišćenje i svih sadržaja u njemu, na koji način je došlo do puštanja u rad vestibila krila “B” dana 5. jula 2024. godine.