Pola-pola Đaci alpske republike u računu su bili natprosečni, ali su u iščitavanju i razumevanju tekstova daleko ispod proseka

BEČ - Položili na „popravnom“.
Austrijski školarci na poslednjem PISA testu pokazali su veliko poboljšanje u odnosu na prethodno testiranje, ali uprkos tome što su odlično uradili matematiku, test je pokazao da im je čitanje i dalje slaba tačka i da su u tome ispod proseka. Ove godine obrazovanje i sposobnost austrijskih učenika su na 11. mestu, a među 34 ispitanih OECD zemlja, Austrija zauzima deseto mesto. Na PISA testu testirano je 5.000 učenika generacije 1996. Najveći broj zadataka bio je iz matematike, jezika i prirodnih nauka, a testirana je i sposobnosti rešavanja problema.

Matiš iznad proseka

Austrijski učenici imaju najbolje ocene iz matematike. Na testu su osvojili 506 bodova, dok je prosek koji je postavila OECD 494 boda. Ispred Austrije nalaze se još samo Japan (536) i Južna Koreja sa 554 bodova. Koliko im matematika dobro ide, toliko, međutim, ne znaju da čitaju. U oblasti čitanja i razumevanja tekstova, Austrija se nalazi ispod proseka na 21. mestu sa 490 bodova. Prosek je 494 bodova. Ipak, zabeležen je napredak u odnosu na 2009. godinu, kad su imali 20 bodova manje nego ove. Češka, Italija i Mađarska takođe su se obrukale na ovogodišnjem testu.

Dečaci bolji

Broj učenika u Austriji koji su na testu pokazali natprosečnu inteligenciju je 14 odsto iznad proseka. Ukupna sposobnost i znanje austrijskih učenika 2009. godine bila je samo pet odsto iznad proseka. Rezultati testa pokazuju da je znanje dečaka na znatno većem nivou nego kod devojčica. Dvadeset dva boda razlike je duplo viši nego OECD prosek. Od ukupnog broja slabih učenika u Austriji, 22 odsto su ženskog pola, a 16 odsto muškog.

PISA test (Programme for International Student Assessment) jeste program za ocenjivanje sposobnosti učenika u više oblasti. Na ovom ispitivanju najbolje su se pokazali učenici iz Švajcarske, koji su osvojili 531 bod. Finska je na šetom mestu sa 519 bodova posle Holandije (523 bodova) i Estonije (521). Broj slabih učenika koji imaju poteškoća s učenjem i smislenim povezivanjem gradiva u Austriji je u poslednje tri godine znatno opao.

Lošiji od malih Austrijanaca
MIGRANTI U RIZIČNOJ GRUPI

Procenat ispitanih učenika u Austriji koji su stranog porekla na ovogodišnjem ispitivanju porastao je na 17 odsto. Oni se na testu iz matematike ne razlikuju od ostalih učenika. Nema velike razlike ni kod čitanja i razumevanja tekstova. Međutim, broj učenika s migracionom pozadinom, koji spada pod „rizičnu grupu“ veći je nego broj Austrijanaca u toj grupi. Naime, sa 33 odsto „problematičnih“ učenika na testu iz prirodnih nauka i 39 odsto na testu iz matematike, ima ih duplo više nego njihovih austrijskih školskih kolega.