SEUL: Priveden direktor firme vlasnice potopljenog korejskog trajekta
Foto: Beta Ap

Istraga u toku

SEUL: Priveden direktor firme vlasnice potopljenog korejskog trajekta

Planeta -
Južnokorejske vlasti veruju da nepropisno utovarivanje i preterana količina tereta mogu biti uzrok potapanja broda 16. aprila u nesreći u kojoj je više od 300 ljudi poginulo ili se vodi kao nestalo

SEUL - Kim Han-sik, predsednik kompanije Čonghaedžin koja je vlasnik trajekta koji se 16. aprila potopio u Južnoj Koreji, priveden je danas zbog navoda da je brod nosio prekomerni teret.

Han-sik se sumnjiči da je znao da je trajekt prekoračio ograničenje za količinu tereta koju sme da nosi ali ništa nije uradio oko toga, rekao je viši tužilac Jang Jung-džin. "Jako mi je žao za žrtve... njihove članove porodica. Teško sam zgrešio", rekao je Kim ispred pritvorne jedinice u južnom primorskom gradu Mokpu.

Tužilac je naveo da se ispituje Kimovo delovanje pre nego što se odluči da li će se tražiti nalog za njegovo zvanično hapšenje. Četvoro zaposlenih u kompaniji Čonghaedžin koji su rukovali kargom u Sevolu, već su ranije uhapšeni.Svih 15 preživelih članova posade broda koji su imali veze sa navigacijom takođe je ranije uhapšeno, optuženo za nemar i propust da zaštite putnike.

Više od tri nedelje od nesreće iz potopljenog broda izvučeno je 269 tela a još 35 se vodi kao nestalo. Južnokorejske vlasti naložile su da se potraga za nestalim završi do subote jer se do tada očekuju slabe morske struje. Međutim ronioci od juče popodne nisu mogli da rade zbog velikih talasa i jakog vetra.

Ronioci se bore s jakim strujama, lošim vremenskim prilikama i plutajućim delovima broda. Jedan ronilac se onesvestio tokom operacije i umro je u utorak, što je prvi smrtni slučaj među roniocima od nesreće. Duga i teška podvodna potraga za telima kod južne obale Južne Koreje samo doprinosi patnji porodica nestalih, koje čekaju u obližnjoj luci za vesti o njihovim voljenim.

Mnogi Južnokorejci kritikovali su vladu zbog načina na koji je vodila operaciju spasavanja, kao i regulatorne omaške koje su možda doprinele da se dogodi nesreća. Kao najnovija greška juče su vlasti objavile da je zapravo brodolom preživelo 172 ljudi, ne 174 kao što se govori od 18. aprila. Jedan preživeli je dva puta evidentiran, a drugi slučaj je zbog netačnog izveštaja jednog putnika.

Ima dokaza ne samo da je brod bio pretovaren teretom, nego da je agencija koja je bila zadužena za bezbednost putnika imala netačne informacije o tome koliko brod može sigurno da preveze, navodi agencija AP.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track