UZBUNA U DŽERMANVINGSU: Pilot s jednim motorom sleteo u Štutgart, drugi avion prinudno u Veneciji!
Foto: Rojters

loša sreća, prokletstvo ili nešto treće?

UZBUNA U DŽERMANVINGSU: Pilot s jednim motorom sleteo u Štutgart, drugi avion prinudno u Veneciji!

Planeta -
Let 4U814 koji je prevozio 123 putnika i pet članova posade poleteo je iz nemačkog Kelna u 9.55 sati po lokalnom vremenu. Iz Džermanvingsa su kazali kako su piloti ugasili jedan motor te su se zaputili prema Štutgartu

Avion Džermanvingsa koji je poleteo za Veneciju vraćen je u subotu u Štutgart kad je posada Erbas A319 shvatila da gube gorivo.

Let 4U814 koji je prevozio 123 putnika i pet članova posade poleteo je iz nemačkog Kelna u 9.55 sati po lokalnom vremenu. Iz Džermanvingsa su rekli kako su piloti ugasili jedan motor te su se zaputili prema Štutgartu.

- To je standardna sigurnosna procedura. Nije bilo prinudnog sletanja - poručili su iz te kopmpnaije i dodali kako avion trenutno pregledaju tehničari.

Ranije danas, avion iste kompanije bio je prinuđen da neplanirano sleti u Veneciju pošto je jednoj putnici i članu posade iznenada pozlilo.

Avion na letu 03882 od Hanovera do Rima, preusmeren je na aerodrom "Marko Polo" u Veneciji, gde su se putnici iskrcali i rečeno im je da sačekaju u čekaonici za odlaske, izvestio je "Independent".

Incidenti su se dogodili manje od dve sedmice pošto se avion "Džermanvingsa" srušio u francuskim Alpima, kada je poginulo svih 150 putnika i članova posade, a osumnjičen da je namerno oborio letelicu je kopilot Andreas Lubic.

Iz "DŽermanvingsa" su demantovali da je bilo reči o hitnoj situaciji, ali su potvrdili neplanirano sletanje u Veneciju.

Putnici aviona "Džermanvings", i dalje se nalaze na tom aerodromu, javljaju nemački mediji.

"Putnici mogu sami odlučiti da li žele da nastave putovanje za Veneciju ili da se vrate na aerodrom Keln-Bon", rekao je predstavnik aerodroma u Štutgartu Georg Fundel.

On je rekao da su putnici dobro i da se sada proverava da li mogu da presednu u drugi avion ili će se kvar na avionu kojim su stigli brzo otkloniti.

Razlika između prinudnog spuštanja i spuštanja iz bezbednosnih razloga

Dok aerodromske vlasti govore o prinudnom sletanju posle upozorenja da avion gubi ulje, dotle kompanija, teško pogođena nedavnim padom svog aviona iznad francuskih Alpa koji je, kako se tereti, kopilot Andreas Lubic namerno izveo, govori o vanrednom spuštanju.

U vazdušnom saobraćaju, međutim, postoje razlike između prinudnog spuštanja i spuštanja iz sigurnosnih razloga.

Pri prinudnom sletanju je život putnika u opasnosti i pilot tada, po pravilu, nema nikakav drugi izbor nego da se brzo spusti, tumače mediji, navodeći da za takvo spuštanje razlog može biti požar ili masivni tehnički problem poput problema sa hodraulikom.

Pri sletanju iz sigurnosnih razloga pilot odlučuje da li će pre vremena, odnosno, krajnjeg cilja, sleteti ili ne na neki od aerodroma, kako bi mogući defekt proverio ili izbegao preteće probleme.

Pilot, međutim, može i da se odluči da nastavi let, tumače mediji proceduralne razlike između prinudnog spuštanja.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track