RUSKI DŽAMBO ŽET NAPADA BOING I ERBAS: Iljušin počinje s proizvodnjom IL-96-300!
Foto: Youtube

Gužva u vazduhu

RUSKI DŽAMBO ŽET NAPADA BOING I ERBAS: Iljušin počinje s proizvodnjom IL-96-300!

Planeta -

Rusija planira da obnovi serijsku proizvodnju aviona Iljušin-96-300, saopštio je generalni konstruktor aviokompleksa "Iljušin" Nikolaj Taljikov. Proizvodnja četvoromotornog džina stopirana je pre nekoliko godina, jer avioni "Il" nisu mogli da izdrže konkurenciju sa američkim Boingom i evropskim Erbasom.

Kubanska aviokompanija "Cubana de aviacion" danas je jedini komercijalni korisnik aviona Il-96-300 u svetu. U Rusiji se avionima Il-96-300 prevoze samo visoki zvaničnici, uključujući i predsednika Rusije. Međutim, dobru perspektivu mu predviđaju projektanti, probni piloti, čak i obični putnici koji lete avionom Il-96.Još pre godinu dana nije bilo ni govora o obnavljanju serijske proizvodnje ruskih dugolinijskih aviona. Naprotiv, nacionalna kompanija "Aeroflot" je iz svog avioparka izbacivala Il-96. Bilo je ukupno šest dugolinijskih Il-96-300, koje je kompanija počela da koristi 1995. Razlog je bio zastarevanje aviona, niska ekonomska efikasnost (Il-96 ima četiri motora, a Boing i Erbas po dva), kao i neudobna unutrašnjost aviona.

Trebalo je da ga zameni američki Boing 747 (zbog njega je u postsovjetsko vreme i napravljen Il-96-300, radi konkurencije).Podsečena krila Il-96Il-96 je prvi ruski širokotrupni dugolinijski putnički avion. Prošao je čitavu seriju ozbiljnih ispitivanja i letova na dugim relacijama. Na probnom letu Moskva-Petropavlovsk Kamčatski - Moskva bez sletanja u Petropavlovsku avion je preleteo 14.800 kilometara za 18 sati i 9 minuta.

Velika pažnja poklonjena je bezbednosti svih sistema upravljanja avionom Il-96-300. Njegove električne komande leta (fly-by-wire control system) duplirane su mehaničkim sistemom, gde se sva sila od volana/palice i pedala prenosi na krmila pomoću sajli, tako da u slučaju otkazivanja elektronike pilot može ručno spustiti avion. Konstrukcija aviona je idealna ne samo po aerodinamici, već i po koeficijentu sigurnosti i konstruktorskim rešenjima.

Piloti koji su upravljali ovim avionima ističu njihovu pouzdanost i jednostavnost u poređenju sa zapadnim konkurentima.“Šest puta sam spuštao Il-96 sa simulacijom otkazivanja svih motora. Bio je to zadatak generalnog konstruktora. Mogu vam reći da ni na jednom stranom avionu ovoga tipa ništa slično nije rađeno”, izjavio je probni pilot aviona Il-96 Anatolij Knišov.Bez obzira na svoju originalnost, ovaj avion je imao nezavidnu sudbinu. U jednom trenutku se ispostavilo da on nikome u Rusiji nije potreban. Lobisti zapadnih proizvođača aviona potrudili su se da "spuste na zemlju" Il-96, mada Anatolij Knišov tvrdi da je jedan sat leta aviona Il-96 hiljadu dolara jeftiniji od V-767−300ER.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja