Najnovije vesti

EKSKLUZIVNO - STELT AFERA DECENIJE: Da li je kineski J-20 Čengdu kopija ruskog MiG-1.44?!
Foto: Printscreen Youtube

Rođeni zajedno

EKSKLUZIVNO - STELT AFERA DECENIJE: Da li je kineski J-20 Čengdu kopija ruskog MiG-1.44?!

Planeta

Novi kineski stelt lovac J-20 Čengdu ima velike sličnosti sa našim eksperimentalnim lovačkim avionom pete generacije MiG- 1.44 koji je proizveo RSK Mig, izjavio je zamenik urednika ruskog vojnog časopisa " Arsenal otadžbine" Dimitrij Drozdenko.

Ova izjava o sličnost MiG-1.44 koji nije odmakao dalje od eksperimentalne letelice sa novim kineskim lovcem J- 20 usledila je posle predstavljanja novih kineskih lovca na aeromitingu na aerodromu Zhuhai kod Pekinga.

(VIDEO) PONOS KINESKE AVIJACIJE: Predstavljen novi nevidljivi avion!

Tačne informacije o novom kineskom lovcu koji je po prvi put primećen 2011 godine su i dalje  pod velom tajne iako je vidiljivo da ove letelice imaju dizajn koji omogućuje smanjeni radarski odraz kao američki F -22, F 35 i ruski Suhoj PAK FA T-50 koji 2018 treba da uđe u operativnu upotrebu ruske armije.

Drozdenko je dajući izjavu za Sputnjik rekao da kada je video let J -20 na aeromitingu on neodoljivo podseća na ruski eksperimentalni lovac 5 generacije MiG-1.44 koji je prvi let imao sredinom decebra 1999 godine.

" Po mom mišljenju, letelica J 20 je potpuno zasnovana na ruskom MiG-1.44. Ova kineska letelica je napravljena da bude rival ruskom PAK FA T-50 još tokom preliminarne faze u projektovanju. On koristi naš motor Al-31F NPO Saturn čiju licencu za proizvodnju su za pola milijarde dolara su kupili Kinezi, otkrio je on.

Korporacija RSK MiG dizajn lovaca pete generacije započela je još daleke 1983 pod oznakom MTF  Multirole Tactical Fighter, kao odgovor na američke napore u razvoju napredni lovaca smanjene radarske uočljivosti (Stelth) koji se posle nekoliko ekspreimentalnih letelica realizovao razvojem i proizvodnjom F-22.

Tokom ovog perioda rivalska kompanije Suhoj takođe je razvila prototip lovca pete generacije S -47 Berkut obrnute strele krila. Jedini prototip poleteo je 1997. godine, i otvorio put za razvoj lovca PAK FA T 50.

MiG 1.44 leteo je još 2000, da bi se od njega odustalo i svi napori uloženi u razvoj lovca pete generacije PAK FA. MiG 1.44 je pao u zaborav sve do aeromanifestacije MAKS 2015 kada je ponovo prikazan na ovoj međunarodnoj vazduhoplovnoj manifestaciji.

Sam dizajn MiG 1.44 u svojoj konstrukciji imao je neke elemente smanjene radarske uočljivosti. Navodno u njegovom konstruisanju letleica je bila obložena radarsko apsorpcionim materijalom koji je smanjio njegove radarske karakteristike. Dva motora Al-41F omogućavla su superkrstarenje, i imali su mlaznice za upravljanje vektorisanim potiskom, koji su ugrađeni na PAK FA T-50

Drozdenko nije bio jedini analitičar koji je tvrdio da ova dva aviona imaju sličnost. Prva nagađanja da su Kinezi iskopirali ruski MiG-1.44 počela su kada je usledilo poređenje ove dve letleice 2010. godine, posebno ti vazduhoplovni analitičari ističu dizjan delta krila, vertikalni rep obe letlelice koji je u obliku slova V kao i sam raspored motora na oba aviona.

(Sputnjik)

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...