icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

NOVO LICE LETEĆEG BRODA: Vraća se legendarni hidrogliser stare Juge
Foto: Profimedia, Foto: Profimedia

Sovjetsko čudo

NOVO LICE LETEĆEG BRODA: Vraća se legendarni hidrogliser stare Juge

Planeta

Retki su oni koji su u Jugoslaviji putovali na ostrva, a da se nisu vozili legendarnim hidrogliserom. Ti sovjetski brodovi bili su hit i u Grčkoj, Poljskoj, Kini, Italiji, Istočnoj Nemačkoj, Japanu i Albaniji, a u nekim zemljama su još uvek funkcionalni.

Hidrogliseri su u bivšoj Jugoslaviji bili izrazito popularni, a koristili su se i za turističke ture. U to vreme su bili čudo tehnologije, koje su mnogi posmatrali s obale kako se uzdiže iz mora i plovi samo na "krilima". U Hrvatskoj su najviše "leteli" morem Splita, duž Dalmacije, Zadra, Šibenika, Hvara...

 

Dizajnirani su u Sovjetskom savezu ranih 1960-ih. Jedan od prvih hidroglisera koji se koristio za usluge prevoza plovio je pod imenom Roket i koristio se za prevoz rekama, dok je Komet plovio morima, a tako je bilo i na Jadranu.


Prema brojnim podacima, bio je jedan od najuspešnijih oblika hidroglisera na svetu. Jednim brodom bi upravljalo pet članova posade, a mogao je da prevozi do sto ljudi.

Foto: Profimedia, foto: Profimedia

Komet je plovio brzinom od 60 km/h, pa se u to vreme ubrajao među najbrže komercijalne brodove na svetu. U jednom sukobu iz rusko-gruzijskog rata, Komet je pogođen raketom ispaljenom iz helikoptera. Iako mu je projektil probio trup, hidrogliser je pri punoj brzini uspeo da se vrati u bazu.


Posle raspada Sovjetskog saveza, hidrogliseri su često pretvarani u barove i restorane. Najveće mane su mu bile velika potrošnja goriva i troškovi održavanja.


Međutim Komet se vraća na velika vrata.

Ovo je prototip novog ruskog hidroglisera, nazvanog Kometa-120M, a koštaće više od 6 miliona dolara.

 

(Foto: Profimedia)

 POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

(KURIR TV) SILA 18 epizoda RUBEŽ-E: On je držao 6. flotu 100 km od obale Jugoslavije!

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.