Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

VELIKO IZNENAĐENJE IZ SVEMIRA: Otkrivena čudovišno velika planeta koja uopšte ne bi trebalo da postoji!

NAUČNICI ZBUNJENI

Planeta

Čudovišno velika planeta, koja u teoriji ne bi trebalo da postoji, otkrivena je u orbiti oko udaljene patuljaste zvezde, saopštili su danas astronomi.

Postojanje ovog gasnog giganta dovodi u pitanje stare teorije poput one da ogromne planete, otprilike veličine Jupitera, ne mogu da se formiraju oko malih zvezda.

Prečnik i masa zvezde o kojoj je reč upola su manji od prečnika i mase Sunca.

foto: Profimedia

Teorija predviđa da se oko malih zvezda formiraju čvrste, stenovite planete, ali da ne mogu da sakupe dovoljno materijala da bi narasle do veličine Jupitera, saopštilo je Britansko kraljevsko astronomsko uduruženje.

Smatra se da su se planete formirale od gasa i prašine zaostalih posle velikih galaktičkih eksplozija, dok je taj materijal kružio oko tek rođenih zvezda.

Nova planeta otkrivena je posmatranjem iz istraživačke stanice NGTS u čileanskoj pustinji Atakama. Mala zvezda dobila je ime NGTS-1, a planeta NGTS-1b.

Ova istraživačka stanica koristi 12 teleskopa koji tragaju za prigušenjima svetla zvezda, što ukazuje na to da ispred njih u odnosu na Zemlju prolaze planete.

Planeta i zvezda udaljene su oko 600 svetlosnih godina od Zemlje i nalaze se u sazvežđu Kolumba.

Kurir.rs/ibtimes.co.uk

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.