Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

OPASNOST IZ SVEMIRA: Asteroid prolazi pored Zemlje bliže nego ikad!
Foto: Profimedia, Foto: Profimedia

ZA POSLEDNJIH 40 GODINA

OPASNOST IZ SVEMIRA: Asteroid prolazi pored Zemlje bliže nego ikad!

Planeta

Asteroid 3200 Faeton uskoro će proleteti pored naše planete dovoljno blizu da ga Centar za manje planete Međunarodne unije astronoma okvalifikuje kao "potencijalno opasnog".

Kako prenosi portal 13wmaz.com, Američka svemirska agencija NASA očekuje da će Faeton biti najbliži Zemlji 16. decembra, na razdaljini od 10-tak miliona kilometara, što je oko 27 puta prosečna distanca između naše planete i Meseca (384.400 km).

Faeton je prečnika oko 5 km, što ga čini trećim najvećim potencijalno opasnim asteroidom koji će proći pored plave planete Podaci NASA pokazuju da će ovo biti najbliži prolazak Faetona pored Zemlje od 16. decembra 1974, kada je proleteo na svega 8 miliona km.

Ljudi tada, međutim, nisu bili svesni njegovog prisustva - Faeton je otkriven tek 1983.

"Ovo će biti najbliži prolazak pored Zemlje od otkrića asteroida, što je dobra prilika za posmatranje i detektovanje novih aktivnosti", navela je američka agencija. Naučnici ne očekuju da će proći ovoliko blizu nas do 2093, kada će asteroid pored Zemlje proći udaljen na svega oko 3 miliona km.

Tokom najbližeg prolaska, Faeton će možda biti vidljiv uz pomoć manjeg teleskopa na tamnom nebu.

Kurir.rs/ Tanjug

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.