Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

OTKRIĆE NAUČNIKA ZAPANJILO SVET: Crvena planeta je ubica za sva živa bića!
Foto: Profimedia, Foto: Profimedia

NEMA ŽIVOTA

OTKRIĆE NAUČNIKA ZAPANJILO SVET: Crvena planeta je ubica za sva živa bića!

Planeta

Naučnici sa Univerziteta u Edinburgu otkrili su da atmosferske prilike kakve vladaju na površini Marsa, dovode to stvaranja snažnih baktericidnih jedinjenja.

Oni su istraživali mogućnosti postojanja života na površini Marsa, zbog čega su u laboratoriji napravili identičnu smešu elemenata kakva se nalaze na Marsu. U to su dodali Bacillus subtilis, bakteriju koja se često može naći u tlu na Zemlji, da bi na kraju sve to ozračili snažnim ultraljubičastim svetlom.

Izbor je pao upravo na Bacillus subtilis, između ostalog, i zato što se ona često može naći na površini letelica koje ljudi lansiraju u svemir. Snažno UV zračenje je korišćeno zbog toga što upravo takvo zračenje, praktično bez otpora, prolazi kroz atmosferu Marsa, pošto četvrta planeta od Sunca ne poseduje nikakav ozonski omotač koji bi mogao da zaustavi UV zrake.

Pokazalo se da su bakterije pod uticajem UV zraka, u kombinaciji sa magnezijimovim perhloratom, umirale dva puta brže nego samo pod uticajem UV zračenja.

Perhlorati sadrže anion ClO4 i potencijalno su vrlo jaki oksidansi. U takvim uslovima nastaju i kad se u sastavu tla nalaze oksid gvožđa i vodonik peroksid. U kombinaciji svih tih elemenata tla kakvo je ono na površini Marsa, uz dodatno UV zračenje, pokazalo se da bakterije umiru čak 10 puta brže nego samo pod uticajem perhlorata.

Postojanje perhlorata na površini Marsa poznato je još od misije "Viking" pre 40 godina, što je potvrdilo i spušanja "Feniks lendera" (Phoenix Lander) 2008. godine.

Sve ovo dovodi do zaključka da se na život na površini Marsa ne može računati, jer je tlo apsolutno otrovno za žive ćelije.

Kurir.rs/ Express.hr

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.