Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

(VIDEO) OTKRIVENA SUPERZEMLJA: Nova planeta bolja je od naše, a možda i naseljena!
Foto: Printscreen Youtube

novi svet

Planeta

Naučnici su otrkili još jednu planetu, koju su nazvali K2-18b, a veruju da je na njoj moguć život!

Planeta je veća od Zemlje i udaljena je od nas 111 svetlosnih godina, a nalazi se u sazvežđu Lava.

Ona kruži oko zvezde koja je "crveni patuljak" i to u Zlatkosinoj zoni (zoni koja nije ni predaleko ni preblizu zvezde) koja je savršena za nastanak života.

Još uvek treba da se utvrdi da li je planeta gasovita ili stenovita. Postoji velika verovatnoća da na njoj ima vode, i da je dovoljno topla za život.

Sigurno je da planeta ima atmosferu, a kako kruži oko zvezde to znači da ima i uslova za vodu. Jedno plus drugo vodi do zaključka da je na njoj moguć život.

Pokušavajući da izmere masu i neke druge karakteristike planete, astronomi su uočili još jednu planetu oko iste zvezde i nju su nazvali K2-18c.

"To što smo uspeli da izmerimo masu i gustinu K2-18b bilo je zadivljujuće, ali kada smo pri tom otkrili još jednu planetu,  to bila je prava sreća i čudo", rekao je šef projekta Rajan Klotje.

Jedina razlika u odnosu na Zemlju, što se tiče planete "b" i onoga što se o njoj zna,  je da je nešto veća od Zemlje. Postoji mogućnost da je reč o vodenoj planeti, što znači da je potpuno ili većinom prekrivena okeanom, ali sa ledenim pokrivačem na površini.

Takva je, na primer, Jupiterov satelit Evropa, koji je legendarni Artur Klark još pre skoro pola veka predvideo i koristio u svojoj trilogiji "Odiseja u svemiru". Planeta "c" najverovatnije je toliko blizu svoje matične zvezde da je previše vrela za život.

Kurir.rs/Independent

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Spektakularna šetnja svemirom! Astronaut NASA ledbi, a Zemlja mu kao na dlanu!

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.