Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

(VIDEO) SENZACIONALNO OTKRIĆE: Otkrivena planeta identična Zemlji na kojoj je moguć život!
Foto: Printscreen Youtube

novi planetarni sistem

Planeta

Pre godinu dana naučnici su otkrili sistem od sedam planeta oko zvezde TRAPIST-1, a sada su utvrdili da je na nekima od njih moguć život.

Reč je o zvezdi udaljenoj od zemlje 39 svetlosnih godina i toliko maloj da spada u grupu ultrahladnih patuljaka. Površinska temperatura joj je oko 2500 Celzijusa, a masa jednu desetinu Sunčeve mase.

Ono što je spektakularna vest je da tri od sedam planeta iz tog sistema kruže oko svoje matične zvezde u naseljivom pojasu, odnosno području unutar kog postoje uslovi za život. Radi se o stenovitim planetama, a sada je došlo do senzacionalnog otkrića da su na dve planete u sistemu TRAPIST-1 uslovi za život vrlo slični ili identični onima na Zemlji.

Grupa naučnika saopštila je da planete B i C iz tog sistema poseduju unutarašnju toplotu jer su vrlo blizu svoje zvezde, a da su planete D i E najbolji kandidati za nastanak života, jer imaju izvor toplote iz svog jezgra. Osim toga planeta D, kako se procenjuje ima prosečnu površinsku temperaturu od 15 Celzijusa, što je zapravo identično uslovimaa na Zemlji. Sve ove planete najverovatnije imaju na svojoj površini vodu, bilo u tekućem ili u zamrznutom stanju.

Što se temperature tiče, samo planeta E je bitno hladnija i "To su temperature kao na Antarktiku", rekla je dr. Emi Bar sa Planetari Institutan. Planete ovog sistema čak su i po dimenzijama vrlo slične Zemlji, a najveća od njih je samo 13 posto veća od Zemlje.

Planete koje su veličine kao Zemlja najverovatnije da imaju metalno jezgro. Plimne sile koje planete poseduju inače su neophodne za život na njima.

Stalno gravitaciono privlačenje zvezde sa jedne strane, i rotacija planeta sa druge, dovodi do izmena "plima" i "oseka" dovodi do trenja slojeva planeta, što znači i do razvijanja i održavanja vrućeg jezgra.

Vruća, tečna metalna jezgra u planeti koja rotira, znači da se razvija magnetno polje planete, magnetosfera, koja onda planetu štiti od radijacijskog zračenja matične zvezde.

U suprotnom bi svaki iole kompleksniji začetak života na planeti radijacija odmah spržila.

Što se tiče vode kao još jednog uslova za nastanak života, na ovim planetama bi trebalo je bude u izobilju, a na nekima od njih je vrlo moguće da ima i pravih okeana. Prema nekim naučnim tumačenjima život u svemiru može da se očekuje praktično na svakom mestu na kom postoje makar i najmanji uslovi za njegov razvoj, a u ovom planetarnom sistemu takvih je mesta napretek.

Kurir.rs/Express

Foto printscreen Youtube

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Spektakularna šetnja svemirom! Astronaut NASA ledbi, a Zemlja mu kao na dlanu!

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.