icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

NEMAČKA POŠTA KAO FEJSBUK: Političkim strankama prodavala poverljive podatke, tvrde da je sve legalno
Foto: Profimedia

skoro kao fejsbuk

NEMAČKA POŠTA KAO FEJSBUK: Političkim strankama prodavala poverljive podatke, tvrde da je sve legalno

Planeta

Nemačka pošta je u odbacila kritike koje su usledile nakon što je objavljeno da je statistike o svojim mušterijama prodavala političkim strankama koje su te podatke koristile tokom predizborne kampanje za prošlogodišnje parlamentarne izbore u Nemačkoj

"Dojče Post Direkt (DPD) čuva i obrađuje podatke o klijentima pridržavajući se striktno zakona o zaštiti ličnih podataka“, saopštila je kompanija koja deluje u sklopu Dojče Post. Kompanija je objasnila da trećim licima ne prodaje lične podatke nego "statističke vrednosti“ koje se odnose na tzv. "mikro jedinicu" koju sačinjava šest domaćinstava.

 

"Pritom se ne radi o ličnim podacima nego samo o statističkim podacima koji se zasnivaju na principu slučajnog uzorka", priopćila je DPD. Dnevnik Bild am Zontag objavio je da DPD od 2005. političkim strankama prodaje ove statističke podatke na osnovu kojih stranke prilagođavaju svoje lokalne predizborne kampanje.

Kako piše list, Dojče Post Direkt je za potrebe predizborne kampanje za parlamentarne izbore 2017. strankama Hriščansko-demokratske unije (CDU) i Liberalno-demokratskoj stranci (FDP) prodala podatke o pojedinim gradskim četvrtima iz kojih je moguće naslutiti eventualnu naklonjenost nekoj političkoj opciji.

 

Podaci sadrže informacije o kupovnoj moći, polu, stepenu obrazovanja, starosti, bračnom i imovnom stanju uključujući i informacije o vrednosti automobila. Podaci se odnose na oko 20 miliona stambenih objekata sa oko 34 miliona domaćinstava.

 

Na osnovu tih podataka CDU i FDP su se odlučile u kojim četvrtima se isplati sprovoditi direktne i intenzivne kampanje. Stranke su navodno za ove podatke platile po 50.000 evra. CDU je saopštio da je od DPD naručio "statističku verovatnoću glasanja za CDU", ali da se radilo o podacima koji su "potpuno anonimni“. I FDP je saopštava da paketi sa statističkim podacima odgovaraju zakonu o zaštiti ličnih podataka.

 

Kurir.rs/Vecernji.hr

Foto: Profimedia

 

 

 

 

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

 

(VIDEO) OVO JE RAZLOG ZBOG KOJEG JE UBIJEN PAVLE BULATOVIĆ?! Ili kako je Srbija izgubila 9 miliona dolara!

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.