Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

OVO JE SPAS ZA ČOVEČANSTVO: Naučnici slučajno otkrili bakteriju koja uništava plastiku!

KRAJ ZAGAĐENJU PLANETE

Planeta

Američki i britanski naučnici slučajno su napravili enzim koji može da uništi plastiku, što bi moglo da pomogne u rešavanju globalnog problema te vrste zagađenja, saopšteno je u novoj studiji.

Više od osam miliona tona plastike završi u okeanima Zemlje svake godine čime se povećava zabrinutost zbog toksičnosti tog naftnog derivata i uticaja na zdravlje i životnu sredinu.

Uprkos naporima za reciklažu, veliki deo plastike može da opstane stotinama godina, a naučnici zbog toga pronalaze načine kako da se plastika najbolje uništi.

Istraživači iz Velike Britanije i SAD uložili su napore u ispitivanju bakterije otkrivene nedavno u Japanu pod stručnim nazivom "ideonella sakaiensis".

Ta bakterija se hrani jednom vrstom plastike koja se koristi za proizvodnju flaša.

Japanski naučnici veruju da bi ta bakterija mogla lako da se razmnožava u centrima za reciklažu, ali su britanski i američki naučnici daljim istraživanjem bakterije izvukli jedan njen enzim koji je bez znanja naučnika mutirao postajući opasniji za plastiku od same bakterije.

Naučnici, koji su sami naveli da i sreća ponekad igra ulogu u istraživanjima, sada će uložiti dodatne napore u ispitivanje tog enzima kako bi u procesu reciklaže taj enzim bolje uništavao plastiku.

Kurir.rs/ Beta-AFP

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.