Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

(FOTO) DIJAMANTSKI METEORIT JE DEO DAVNO IZGUBLJENE PLANETE: Kamenje nađeno u Nubiskoj pustinji otkriva i Zemljino poreklo!
Foto: Wikipedia / NASA

veliko otkriće

Planeta

Dijamantski meteorit koji je eksplodirao ulazeći u Zemljinu atmosferu 2008. godine bio je deo davno izgubljene planete iz ranog Solarnog sistema, tvrde naučnici.

Dijamanti su pronađeni unutar meteorita koji je eksplodirao iznad Nubijske pustinje u severnom delu Sudana.

Njegova "roditeljska proto-planeta" postojala je milijardama godina pre nego što se razbila prilikom nekog sudara i bila je približno velika kao Merkur ili Mars.

Naučnici tvrde da je pritisak koji je neophodn za nastanak dijamanata ove vrste moguć samo na planeti te veličine.

Koristeći tri različite vrste mikroskopije, istraživači su ustanovili mineralnu i hemijsku kompoziciju dijamantskog kamenja koje je bilo razbacano po Nubijskoj pustinji na severu Sudana, kada je asteroid 2008 TC3 udario u atmosferu.

Neki od materijala koji su ostali zarobljeni u dijamantu od formiranja (karakteristike poznate kao inkluzija) mogu se formirati samo na pritisku iznad 20 gigapaskala (GPa), tvrde naučnici. Takvi uslovi "mogu se postići samo kod velikih nebeskih tela".

Merenja naučnika prižila su "prvi ubedljiv dokaz postojanja tako veliko tela koje je nestalo".

Ovaj pronalazak takođe podstiče teoriju da su današnje planete Sunčevog sistema nastale od ostataka desetina velikih "proto-planeta".

Kurir.rs / BBC

Foto: Wikipedia / NASA

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.