Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

NAUČNICI OBJAVILI ŠOKANTNE REZULTATE NAJNOVIJIH ISTRAŽIVANJA: Evo šta je pobilo vanzemaljce! Čovečanstvo čeka ista sudbina!
Foto: Shutterstock

SIMULACIJA 4 SCENARIJA

Planeta

Prema najnovijim okrićima astrofizičara iz Njujorka jedna od mogućnosti je da su vanzemaljci nestali zbog klimatskih promena, a da je i čovečanstvo osuđeno na sličnu sudbinu.

Adam Frenk, profesor fizike i astronomije na Univerzitetu u Ročesteru u Njujorku sa saradnicima je simulirao četiri scenarija za kraj civilizacije.

Tri scenarija rezultirala su apokalipsom, odnosno masovnim gubitkom stanovništva.

Četvrti scenario - put koji je uključivao pretvaranje čitavog društva u održive izvore energije - funkcionisao je samo kada su civilizacije prepoznale štetu koju su izazvale na planeti i odmah delovale.

"Poslednji scenario je najstrašniji", rekao je Frenk. "Čak i ako ste uradili pravu stvar, ukoliko ste predugo čekali, i dalje biste mogli da pobijete čitavo stanovništvo."

"Zakon fizike nalaže da izgradnja svake mlade, energetski intenzivne civilizacije, mora da ima povratne informacije o svojoj planeti", uveren je astrofizičar.

"Videti klimatske promene u simuliranom svemirskom kontekstu, naučnicima prosto daje bolji uvid u ono što se sada događa i kako se s time nositi, zato smo i krenuli u realizaciju ovakvih simulacija”, pojašnjava dalje Frenk.

Tri scenarija do apokalipse

Za Frenka, put za stavranje apokalipse započinje Uskršnjim ostrvom. Uskršnje ostrvo predstavlja koristan primer jer se često uzima kao pouka za globalnu održivost.

"Mnoge studije pokazuju da su stanovnici Uskršnjih ostrva iscrpli svoje resurse, što je dovelo do gladi i uništenja civilizacije ostrva".

U prvom simuliranom scenariju, civilizacija stanovništva raste u kratkom vremenskom razdoblju, a kako vanzemaljci troše energiju i ispuštaju gasove, temperatura planete takođe raste. Stanovništvo opstaje i raste, a zatim prelazi u kategoriju naglog pada jer rastuće temperature čine preživljavanje sve težim i težim.

Drugi scenario je održivost. Ovde se i populacija i njegova globalna temperatura povečavaju brzo, a zatim se spuštaju kada civilizacija prepozna reciprocitet upravljanja resursima i uticaja na prirodu.

I treći i četvrti scenariji astrofizičar Frank naziva ‘kolapsom’. Ovde se takođe I populacija i temperatura planete dramatično povećavaju tokom kratkog razdoblja. Ali u ovom delu similacije, kad ljudi počnu da umiru zbog nedostatka osnovnih resursa, nema preživelih.

Kurir.rs/ Livesience.com

Foto: Shutterstock

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

(VIDEO) VANZEMALJCI IZNAD AUSTRALIJE?!

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.