Najnovije vesti

HOLANĐANIN (19) SE TEK SKINUO SA DROGE, ALI NIJE DUGO IZDRŽAO: Udisanje dezodoransa u spreju bilo kobno za njegovo SRCE (VIDEO)
Foto: Profimedia

sumanuto

HOLANĐANIN (19) SE TEK SKINUO SA DROGE, ALI NIJE DUGO IZDRŽAO: Udisanje dezodoransa u spreju bilo kobno za njegovo SRCE (VIDEO)

Planeta

U Holandiji je 19-godišnjak umro nakon što se drogirao udišući dezodorans u spreju.

Lekari upozoravaju da taj slučaj ponovo potvrđuje koliko teške mogu niti posledice udisanja hemikalija.

“Ovakvi slučajevi vrlo su retki, a ljudi koji upražnjavaju ovu opasnu naviku nisu svesni koliko posledice mogu biti opasne”, kazao je dr. Kelvin Harvi Kramp iz bolnice u Roterdamu gde se dogodio smrtni slučaj.

Preminuli mladić ranije je imao simptome psihoza i lečio se od zavisnosti u jednom rehabilitacionom centru gde je bio na terapiji antipsihoticima. Ali nakon rehabilitacije ponovno je osetio potrebu za nečim što bi ga “diglo”.

Stavio je peškir preko glave i udahnuo dezodorans u spreju. Potom je postao hiperaktivan, skakao je ludački, a tada je došlo do zastoja srca. Smesta je prevezen u bolnicu gde je stavljen u indukovanu komu, ali je nakon devet dana umro.

“Funkcije mozga bile su preslabe da ga održe na životu”, kaže je dr. Kramp.

Pretpostavlja se da je udahnuti dezodrans podstakao mladićevu urođenu srčanu manu ili da je inhalat uzrokovao grč koronarne arterije. Lečnici kažu kako njegova hiperaktivnost, nakon što se nadisao dezodoransa u spreju, upućuje na to da je doživeo “zastrašujuću halucinaciju”.

Studije pokazuju kako je zloupotreba kozmetičkih proizvoda i raznih drugih hemikalija kao što su kućna sredstava za čišćenje, sve radi postizanja narkotičkog delovanja, sve češća kod tinejdžera starosti od 15 do 19 godina.

Pretpostavlja se da će ljudi u rehabilitacionim centrima ili zatvorima, u nedostatku dugih narkotika, zloupotrebiti upravo takve proizvode.

Osim što drastično povećavaju rizik od prestanka rada srca, takvi inhalati mogu jako da oštetete jetru i bubrege, izazovu gubitak sluha i oštećenja mozga.

Butan, plin koji se nalazi u sprejevima, ima vrlo brz i intenzivan, ali kratkoročan učinak koji zavisnike tera da ga uzmu ponovo i u još većim dozama.

U SAD, piše CNN, se svake godine beleži u proseku oko 125 smrtnih slučajeva izazvanih namernim udisanjem hemikalija, dok su u Velikoj Britaniji 2016. godine zabeležena 64 smrtna slučaja predoziranjem kućannim hemikalijama od čega je trećina bila izazvana upravo udisanjem dezodoransa u spreju.

Kurir.rs/Net.hr

Foto: Profimedia

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...