ŠOK OTKRIĆE: Put u svemir stvara promene na mozgu! Naučnici skenirali astronaute po povratku na Zemlju i šokirali se!

istraživanje

Najnovije istraživanje koje je podržala NASA baca zabrinjavajuće svetlo na efekte putovanja po svemiru po ljudski mozak.

Skeniranje mozga astronauta pre i posle leta u svemir, otkrilo je promene koje su tipično povezane sa dugoročnim procesima kao što je starenje, uključujući pogoršanje u područjima koja su odgovorna za kretanje i obradu senzornih informacija.

Rezultati, međutim, takođe ukazuju na to da se mozak astronauta može prilagoditi ovim promenama tokom vremena.

"Znamo da se tečnost u organizumu u svemiru pomera ka glavi. Kada vidite fotografije i video snimke astronauta, njihova lica često izgledaju natečeno, jer gravitacija ne vuče tečnosti nazad u telo", rekla je Rejčel Sajdler, rekla je profesorka sa Univerziteta Florida.

Ovi efekti gravitacije se ne održavaju samo na površini. Prema novoj studiji, svemirski let direktno utiče na belu materiju mozga u regionima koji kontrolišu kretanje i procesiraju senzorne informacije. Tim je otkrio da letovi u svemir uzrokuju nakupljanje tečnosti u glavi u podnožju mozga, stavrajući efekat kao da je mozak pluta pomalo uvis.

To može biti ključno za nastanak stanja koje se zove Svemirski Neuro-okularni sindrom, koji uzrokuje vizuelne promene i "spljoštavanje" u zadnjem delu oka.

"Moglo bi biti zbog sporijeg kretanja tečnosti, pritisak na optički nerv, ili da mozak na neki način povlači očni živac jer je plutao više u lobanji", rekla je profesorka.

foto: Profimedia

Na sreću, naučnici lažu da bi ovakvo stanje moglo dase povuče nekoliko nedelja po povratku na Zemlju. Ipak, neke promene mogu da traju i mesecima. Da bi dalje pratili ove poremećaje, tim lekara će nastaviti da skenira mozak astronauta i do 6 meseci po povratku iz svemira.

Rezultati ovog istraživanja nisu važni samo za naučnike i astronaute već i za buduće turiste u svemir, naročito s obzirom da su neaktivni stilovi života postali uobičajeni.

"Po povratku na Zemlju, astronautovo telo ne šalje onoliko senzornih inputa u mozak" napominju istraživači.

Svi imamo više i manje sedeći način života, primećuje profesorka, ali kaže da to nije istok što i efekti na udove u svemiru.

"Ali, ako ležimo i ne koristimo svoja tela, da li bi to moglo da utiče i na puteve bele materije u mozgu? To je još jedan Još jedan razlog više da imamo aktivniji način života" zaključila je ona.

Kurir.rs / Daily Mail