Najnovije vesti

POSLEDNJI TRANSKRIPT HRVATSKOG KAPETANA KOJI JE S BRODOM I POSADOM NESTAO U ATLANTIKU: Nekoliko sati je očajnički tražio pomoć, ali ona nije stigla! Borili se s talasima visokim preko 10 metara! (FOTO)
Foto: Screenshot

dramatično

POSLEDNJI TRANSKRIPT HRVATSKOG KAPETANA KOJI JE S BRODOM I POSADOM NESTAO U ATLANTIKU: Nekoliko sati je očajnički tražio pomoć, ali ona nije stigla! Borili se s talasima visokim preko 10 metara! (FOTO)

Planeta

Francuska brodarska firma Burbon, pre dva dana je objavila da je iz mora izvučeno četvrto telo člana posade potonulog broda "Burbon rouda". Reč je o brodu kojim je upravljao Dino Miškić, kapetan iz Hrvatske. Za njim se još uvek traga.

Havarija se dogodila 26. septembra u vodama Martinika. Rezultat intenzivne i višednevne potrage su trojica spasenih, četvorica mrtvih i sedmorica nestalih članova posade, među kojima je i Dino Miškić iz Šibenika.

 

Iz dana u dan stižu informacije o tome što se događalo tog kobnog 26. septembra, a portal Dalmacija Danas sada je objavio transkript razgovora kapetana pred samu havariju.

Kolega kapetana objavio transkript, kaže da mu je dosta da se skriva istina

 

Transkript je redakcijama portala Dalmacija Danas i Morski.hr dostavio jedan Dinov kolega koji je želeo da ostane anoniman. Trenutno se, kaže, ne nalazi u Evropi, a transkript je dobio poverljivim kanalima.

 

Kaže da se ne slaže sa skrivanjem istine, pa je zato pustio transkript za koji tvrdi da je autentičan. Izvor koji je medijima dostavio transkript je kapetan već nekoliko godina, a trenutno radi kao inspektor na brodovima. S Dinom je radio jedno vreme u Nigeriji na ofšor brodovima.

 

"Transkript je zasigurno potekao s firme koja je bila u dopisu s Marlinkom (SSAS). Neko iz Burbona je to prosledio na aplikaciju Vatsap", priča uvodno sagovornik koji u nastavku detaljno i stručno pojašnjava dramatičnu komunikaciju koja je usledila između hrvatskog kapetana s matičnom kompanijom.

U komunikaciji se vidi da je kapetan upozorio kompaniju na ono što se događa i zatražio hitnu pomoć. No, brod koji je trebao da im priskoči u pomoć, a za koji se kapetan još raspitivao tokom razgovora, nije stigao.

 

Transkript sa broda

 

Ovo je automatska poruka poslata s uređaja prilikom pritiskanja distres dugmeta. Operativni menadžer Burbona kontaktira Marlink da bude direktan posrednik kako bi poruke stizale što pre.


* 17 minuta kasnije stiže pisana poruka da brod tone, jer ulazi voda, u 8.45.

* 13 minuta kasnije, u 8.58 ponovno je pisana poruka, gde je dodana i pozicija broda. Vsat i FBB im je nedostupan već s početka komunikacije, nisu imali internet, već je samo Inmarsat C (Marlink SSAS) sistem radio.

 

To je normalno na brodovima u velikom nevremenu, jer antena koja prati satelit ne može stići valjanje i posrtanje broda u tim uslovima. Čak i ako je sve bilo u funkciji, fizički nije mogla da prati brzinu valjanja broda.

 

* Tek posle 3. poslate poruke da brod tone, kompanija odgovara u 9.42, posle sat i 14 minuta od prvog poziva u pomoć.

 

"Dino, poruka primljena. Pomorski koordinacijski centar spašavanja je uključen, potvrdi nivo vode (totalna ili djelomična poplava). Potvrdi radi li pomoćni generator i da li pumpe uspevaju da izbace vodu iz broda.

Potvrdi možeš li držati prodor vode pod kontrolom, kao i da li brod može da ostane da pluta. Svi smo mobilisani u svrhu vašeg spašavanja."

 

* LRIT (Long Range Identification and Tracking) sistem potvrđuje poziciju broda u 09.48 (ovo je automatska poruka sistema).

 

U 09.57 ponovno poruka da tonu s pozicijom, uz dodatak da niko nije povređen, ali da im motori više ne rade i da je sve pogašeno (komunikacija se obavlja uz pomoć baterija koje snabdevaju sistem).

 

"Sva se posada skupila i spremna je za napuštanje broda, ali ne mogu baciti splavove zbog velikih talasa od 10 metara ili više."

 

* U 10.52, skoro sat posle, govori da ne mogu više ispumpavati vodu, dok ih iz kompanije pitaju da potvrdi radi li pomoćni generator koji inače brod snabdeva strujom u slučaju nužde.

 

* U 11.11 kompanija čiji je SSI EXCELLENT javlja Burbon Rodu da su ga preusmerili prema distres lokaciji.

* U 11.35 traže od Dina da im potvrdi koji delovi broda su poplavljeni.

Odgovor od Dina stiže 11 minuta kasnije, da su poplavljeni zadnji deo, tačnije kormilarnica.

 

* U 11.54 Dino potvrđuje da li je kormilarnica izolovana vodonepropusnom pregradom (kojih uzgred mora biti na svakom brodu po SOLAS-u).

 

Ponovo ga pitaju da im otkrije odakle tačno more prodire u brod i da li je poplavljeni deo takođe izoliran vodonepropusnom pregradom (vratima koja se zatvaraju lokalno, a i sa komandnog mosta).

 

* Tačno u 12 sati Dino ih pita kad tačno stiže brod koji im je krenuo u pomoć, a već posle 5 minuta kaže da nivo vode u brodu raste.

 

* U 12.28 stiže nova poruka da su kormilarnica i strojarnica izolovane vodonepropusnim pregradama, ali da voda i dalje raste (što je bila i poslednja poruka s broda).

* U 12.41 ga pitaju da im potvrdi radi li bilo koji od generatora, ali poruka nije stigla do broda.

 

* Ponovo u 13.32 traže od njega da održava komunikaciju i da ih izveštava svakih 15 minuta, ali ni ta poruka nije primljena, tj. dostavljena na brod.

 

* U 13.44 Burbon traži od Marlinka (Operatera) da kontaktira brod, ali bez uspeha.

 

* U 16.10 Marlink potvrđuje da im je terminal nedostupan. Tek nakon toga u 17.27 odlučuju da kontaktira porodice posade broda.

 

Kurir.rs/Index.hr

Foto: Printscreen

 

 

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...