METEORIT KOJI JE PAO PRE 50 GODINA NA ZEMLJU KRIO TAJNU: Otkrivena zrna prašine stara 7,5 milijardi godina!

veliko otkriće

Naučnici koji su analizirali meteorit otkrili su najstariji materijal za koji se zna da postoji na Zemlji.

Tim istraživača iz SAD i Švajcarske je u meteoritu koji je na zemlju pao 60-ih godina prošlog veka u Australiji, otkrio zrna prašine stara oko 7,5 milijardi godina.

Ta zrna prašine formirala su se u zvezdama koje su se raspale mnogo pre stvaranja našeg Sunčevog sistema.

Kada je zvezda umrla, čestice unutar njih su se raspršile po svemiru, a ove presolarne čestice zatim su se grupisale u nove zvezde, planete, mesece i meteorite.

Profesor čikaškog Univerziteta Filip Hek kaže da su to čvrsti uzorci zvezda, prava zvezdana prašina.

"Ubeđen sam da ima starijih pre-solarnih minerala u ovom i drugim meteoritima, samo ih još nismo pronašli", rekao je Hek.

Do ovog otkrića, najstariji materijal bio je star oko 5,5 milijardi godina.

"Zahvaljujući ovim česticama sada imamo direktne dokaze za period pojačanog formiranja zvezda u našoj galaksiji pre sedam milijardi godina pomoću uzoraka iz meteorita. Ovo je jedno od ključnih otkrića", rekao je Hek.

Kurir.rs/Tanjug