DA LI STE VIDELI OVAJ UPITNIK NA FEJSBUKU Evo kako društvena mreža preko naših podataka može da uoči nova žarišta korone
Foto: AP

i društvene mreže u borbi sa koronom

DA LI STE VIDELI OVAJ UPITNIK NA FEJSBUKU Evo kako društvena mreža preko naših podataka može da uoči nova žarišta korone

Planeta -

Sigurno ste primetili na Fejsbuku obaveštenje da popunite upitnik kojim se može utvrditi koliko je koronavirus zastupljen u vašoj oblasti.

Ova opcija postoji na Fejsbuku još od aprila, a od tada se svakodnevno poboljšava. Zadatak joj je da mapira sve koji imaju određene simptome zarazne bolesti kako bi se stekla slika koliko se covid-19 raširio. U saradnji sa Univerzitetom Karnegi Melon, Fejsbuk želi da locira žarišta koronavirusa i pre nego što se slučajevi zvanično potvrde. Ukoliko korisnici društvene mreže prijave da imaju određene simptome, poput kašlja, temperature ili gubitka čula mirisa, to platformi omogućava da stekne uvid u potencijalna žarišta određenog mesta, grada, zemlje.

foto: Facebook

Tako se može videti da je 1,45 odsto građana Njujorka izjavilo da imaju simptome. Više od milion ljudi je odgovorilo na pitanja u prve dve nedelje, ali je pitanje koliki je broj onih koji i dalje nisu zainteresovani da se pozabave upitnikom.

Kompanija "Fejsbuk" nije navela koliko korisnika širom sveta će moći da vidi ovu poruku, ali se smatra da bi prikupljena baza podataka mogla biti zaista velika.

Naravno, korisnici su prilično obazrivi jer je Fejsbuk već bio upleten o skandale o prodaji privatnih podataka. Već su bili i na meti kritika zbog načina na koji se nose sa zdravstvenim pitanjima, i pogotovo zaštiti privatnosti.

Međutim, kada je reč o praćenju bolesti covid-19, kompanija u ovom slučaju korisnika ne povezuje sa Univerzitetom Karnegi Melon koji je kreirao upitnik.

Kako kažu, podaci koji se prikupe koristiže se u interesu javnog zdravlja, posebno u planiranju otvaranja i zatvaranja određenih oblasti zbog pandemije koronavirusa.

Osnivač Mark Zakerberg kaže da društvene mreže mogu pomoći istraživačima jer imaju pristup velikom broju ljudi.

Kurir.rs/Cnbc.com/Tech Crunch

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track