BRITANCI PREDVIĐAJU NAPAD IZ SVEMIRA: Strategija kaže da projektili dolaze izvan planete, ali ne i ko ih lansira!
Foto: Shutterstock

vojska

Britansko ministarstvo odbrane objavilo je svoju strategiju odbrane iz svemira, koja plaši sve „nuklearnim napadom iz egzo atmosfere“. Međutim, dokument nudi nekoliko konkretnih predloga za suprotstavljanje takvoj pretnji.

Objavljen u utorak, britanski dokument „Odbrambena svemirska strategija“ opisuje svemir kao potencijalno buduće bojno polje, prepuno pretnji u rasponu od sajber napada i antisatelitskih zaslepljujućih lasera, pa sve do „Egzo-atmosferskog nuklearnog napada“.

Takav napad, verovatno lansiran sa satelita u orbiti, bio bi „događaj trajnog udara“, navodi se u izveštaju. Međutim, ne elaborira se o verovatnoći ove vrste napada, da li su britanski protivnici blizu da poseduju takve sposobnosti, ili šta znači termin „događaj trajnog ubistva“.

Isto tako, izveštaj ne opisuje nikakva sredstva za suprotstavljanje takvom događaju, osim ponude posvećenosti „razumevanju, projektovanju i terenskim tehnologijama za zaštitu i odbranu interesa UK“ u slučaju rata u svemiru.

Umesto toga, opisuje kako Britanija planira da investira u svemirsko izviđanje, od ulaganja više od 5 milijardi funti (6,8 milijardi dolara) u satelite za nadzor „Skajnet“ do produbljivanja britanskog učešća u svemirskom odbrambenom programu „Olimpik Difender“ koji predvode SAD.

Izveštaj dolazi četiri meseca nakon što je premijer Boris Džonson predstavio Nacionalnu svemirsku strategiju Velike Britanije, za koju je vlada rekla da „cementira ambiciju Velike Britanije da postane vodeći dobavljač komercijalnih lansiranja malih satelita u Evropi do 2030. godine“. Džonson je pozdravio objavljivanje strategije kao korak ka „galaktičkoj Britaniji“, ali su ga njegovi protivnici optužili za „klasično buđenje“ da bi odvratio pažnju od domaćih pitanja.

Najnoviji izveštaj opisuje Rusiju i Kinu kao „međunarodne pretnje“, navodeći da su obe zemlje testirale protivsatelitske rakete poslednjih godina. U izveštaju se posebno poziva na Rusiju da je ostavila trag svemirskog otpada nakon prošlogodišnjeg testa. Međutim, slične testove su sprovele SAD još 1980-ih i Indija 2019. godine, a nijedan nije pomenut u izveštaju Ministarstva odbrane.

Kurir.rs/RT