RAMPA ZA E-CIGARETE U SAD: Vlasti zabranile proizvode jedne od vodećih kompanija u zemlji, tinejdžeri njihove najbolje mušterije
Foto: EPA-EFE/ERIK S. LESSER

juul

RAMPA ZA E-CIGARETE U SAD: Vlasti zabranile proizvode jedne od vodećih kompanija u zemlji, tinejdžeri njihove najbolje mušterije

Planeta -

Sjedinjene Države zabranile su prodaju svih proizvoda firme Džul (Juul), jedne od vodećih kompanija za e-cigarete u zemlji.

Uprava za hranu i lekove (FDA) saopštila je da nema dovoljno podataka da bi bila sigurna da je marketing proizvoda kompanije "prikladan za zaštitu javnog zdravlja".

Džul je najavio žalbu.

Zabrana je usledila nakon što je FDA pokrenu program borbe protiv pušenja, uključujući planove da se smanji dozvoljena količina nikotina koji izaziva zavisnost u cigaretama.

Agencija je već pre nekoliko godina zabranila voćne ukuse koji su pomogli da Džul postane fenomen među tinejdžerima.

"Današnja akcija je dalji napredak u posvećenosti FDA da osigura da svi proizvodi sistema za isporuku e-cigareta i elektronskih nikotina koji se trenutno prodaju potrošačima ispunjavaju naše standarde javnog zdravlja“, rekao je komesar FDA Robert M. Kalif u saopštenju.

Džul, koji je u Kaliforniji osnovao par bivših pušača 2015. godine, promovisao je svoje kapsule za vejping kao zdraviju alternativu tradicionalnim duvanskim cigaretama.

Ali proizvodi, koji sadrže visoke koncentracije nikotina, podigli su uzbunu jer je upotreba među tinejdžerima eksplodirala, a više od četvrtine srednjoškolaca koristilo je e-cigarete 2019. godine, pokazali su podaci federalnog istraživanja.

Tokom 2020. FDA je saopštila da će od kompanija zahtevati da podnesu svoje proizvode za e-cigarete na odobrenje. Od tada je nekima od njih dalo zeleno svetlo.

U svom saopštenju, FDA je navela da nije dobila nikakve informacije koje bi sugerisale "neposrednu opasnost“. Ali je takođe primetila glavnu ulogu koju Džul, čiji proizvodi imaju nivoe nikotina od 3% i 5%, još uvek igra na tržištu.

"Prepoznajemo da oni čine značajan deo dostupnih proizvoda i da su mnogi odigrali neproporcionalnu ulogu u porastu vejpinga kod mladih“, rekao je Kalif.

Poslovanje Džula već je bilo pogođeno regulatornim merama, pošto su zvaničnici istraživali njihove marketinške prakse za tinejdžere i pooštrili pravila o tome koji ukusi mogu da se prodaju. Međunarodna ograničenja takođe su ograničila njihovo širenje van SAD.

Akcije kompanije potonule su za 9 procenata nakon što je Volstrit žurnal preneo vest o zabrani proizvoda firme.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track