HELIKOPTERSKI RAT U UKRAJINI: Priča o Mi-8 koji postaje buktinja! Piloti traže Apače
Foto: Printscreen/Twitter

sukob u donbasu

HELIKOPTERSKI RAT U UKRAJINI: Priča o Mi-8 koji postaje buktinja! Piloti traže Apače

Planeta -

Zagrebački Jutarnji list objavio je tekst o helikopterskoj brigadi Sikorski koja poseduje transportne helikoptere Mi-8 o tome kako ova jednica ukrajinske vojske trpi gunitke jer ove letelice se pretvaraju u vatrenu kuglu i da je to glavni razlog taj što lete na prasarim helikopterima Mi-8 iz sovjetske ere koji su prežveli prve mesece rata ili su dobijeni donacijom od članica NATO, bivših pripadnica Varšavskog ugovora.

Ono što je simptomatično u celoj priči jeste objava samog teksta s obzirom na nameru Hrvatske da u Ukrajinu pošalje 14 polovnih helikoptera ruske proizvodnje Mi-8 i Mi-8 MTV 1. Da, upravo oni što se pretvaraju u vatrenu kuglu.

Inače tim helikopterima ove godine ističu resursi, a zbog rata u Ukrajini ostali su bez sredstava za održavanje.

Helikopteri
foto: Printscreen/Twitter

Elem, kako se navodi u Jutarnjem listu problem ovih helikoptera je što su neoklopljeni, nemaju uređaje za nišanjenje iako su naknadno nadograđeni za nošenje rakete. Inače tekst je prensen sa CNN, ta televizija zaboravlja da je standardna oprema ovih helikoptera saćasti lanseri sa nevođenim raketnim zrnima i da nema nikakve nadogradnja, mada se sa njih mogu lasirati uz manje prepravke i novije protivoklopne rakete.

"Bili u vazduhu ili ne, ukrajinski avioni, helikopteri i piloti su prioritetni cilj ruskih raketa, javlja CNN.Inače ova jednica je bazirana na istoku Ukrajine gde vodi bitku sa ruskim jedinicama koje sve jače napadaju.

Dvojica pilota Serhi (po ruskom Sergej) i Henadi kažu za CNN da u ratu koriste iskustva iz mirovnih misija gde su godinama učestovovali Liberiji, Sijera Leoneu, Južnom Sudanu i Demokratskoj Republici Kongo.

Serhi ili Sergej kako navodi CNN komanduje sa dva helikoptera mi-8 od kojih svaki u proseku ima tri borbena leta dnevno. Svi helikopteri koje on ima su proizvedeni u vreme Sovjetskog Saveza. Jedan je za vreme niskog leta oštetiro tri od pet elisa, zbog čega je prinudno sleteo. Brzo je skrpljen starim delovima. najveć problem navodi CNN je nedostatak dovoljne količine zapadne pomoći.

Helikopteri
foto: Printscreen/Twitter

Velika Britanija poslala je nekoliko starih Si Kingova koje je London izbacio iz operativne upotrebe. Portugal im je u međuvremenu dao šest Ka-32A11VS ruske proizvodnje, od kojih nijedan nije sposoban za let. Očekuju da će ih Ukrajinci sami popraviti.

Ukrajinski pilot Serhi za CNN ističe da trebaju novije helikoptere. "Bilo bi dobro da dobijemo neke nove vrste helikoptera, uključujući i Apače. Vrlo brzo bismo ih naučili koristiti", uverava Serhi, pilot s 22 godine iskustva. On ističe da Ukrajina treba nove jurišne helikoptere i avione s raketama većeg dometa kako bi mogli gađati rusku PVO i avione.

Sve što imamo su vešti piloti koji voze stare helikoptere, žali se Juri, mlađi pilot koji leti s iskusnijim kopilotom. U godinu dana imao je više od 100 borbenih misija.

"Kad bismo imali nove letelice, bili bismo bolja podrška pešadiji, a i mi bismo imali manje žrtava jer zapadni helikopteri imaju bolje sisteme zaštite", apeluje Juri.

Sovjetski helikopteri Mi-8 zamišljeni su šezdesetih kao transportni helikopteri, ali Ukrajinci ih sada opremaju raketama. Za razliku od modernih, pa čak i sovjetskih jurišnih helikoptera, nemaju oklop koji štiti pilote. Niti imaju sofisticirane sisteme nišanjenja

Serhi je zadovoljan što je u jednom naletu protiv ruskih trupa koje su se spremale za napad u blizini Bahmuta pogodio cilj, tvrdi on. Ali, da je pogodio, uspeo je saznati tek 24 časa kad su stigle informacije prikupljene dronovima. On sam to nije mogao vidjeti jer je odmah nakon ispaljivanja helikopter spustio ispod visine drveća kako ga Rusi ne bi otkrili i uništili.

Kurir.rs/Jutarnji/CNN/A.M.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track