SMRT JE BILA PREBRZA I BEZBOLNA: Evo kako su izgledali poslednji trenuci putnika podmornice "Titan"! BILI SU POCEPANI NA KOMADIĆE!
Bivši mornarički doktor Dejl Mol otkrio je šta je moglo da se dogodi posadi podmornice "Titan" tokom tragičnih poslednjih trenutaka, pre nego što je plovilo pretrpelo "katastrofalnu imploziju".
Mol je kazao da je smrt bila brza i bezbolna i da sve desilo iznenada, „nisu znali da postoji problem ili šta im se dogodilo“.
„Upalite svetlo, a onda se prekidač isključi. Živ si jednu milisekundu, a sledeću si mrtav“, objasnio je on.
Na brodu je bio direktor kompanije „Oušen Gejt“ Stokton Raš (61), veteran francuske mornarice Pol-Anri Naržele (77), britanski milijarder Hamiš Harding (58), pakistanski biznismen Šahzada Davud (41) i njegov sin Sulejman, koji je imao samo 19 godina.
Podmornica je bila zaštićena komorom pod pritiskom, zapečaćenom kapsulom koja drži unutrašnji pritisak znatno višim od pritiska okoline, sistemom gasa pod pritiskom za kontrolu unutrašnjeg pritiska i dovodom gasa za disanje za putnike.
„U trupu podmornice boravi posada. Izgleda da je cilindar od ugljeničnih vlakana popustio i doveo do implozije“, kazao je Mol.
I dalje je nejasno na koji način je probijena komora koja je bila pod pritiskom, ali implozija može da bude posledica curenja, nestanka struje ili malog požara od električnog kratkog spoja.
„Implozija je nasilna i trenutna. Pritisak cepa trup podmornice, a ljudi unutra su smrskani. Bukvalno bi bilo pocepani u komadiće. Kada postoji veći spoljašnji pritisak, veći od onog što podmornica može da izdrži, unutrašnjost se uništava“, objasnio je Mol.
Prema magazinu „Scientific American“, da je podmornica bila blizu Titanika, doživela bi veći pritisak od ujeda velike bele ajkule.
Podmornica kompanije „Oušen Gejt“ počela je da se spušta oko osam sati ujutro u nedelju i otprilike sat i 45 minuta kasnije, podmornica je izgubila kontakt sa matičnim brodom.
U novom izveštaju se navodi da je američka mornarica možda uhvatila zvuk implozije u nedelju ujutru, ali su masovni napori spasavanja i dalje nastavljeni.
„Američka mornarica je izvršila analizu akustičnih podataka i otkrila anomaliju u skladu sa implozijom ili eksplozijom u blizini mesta podmornice“, rekao je zvaničnik američke mornarice.
Ranije u četvrtak, Džon Mauger iz obalske straže rekao je da je prerano da se kaže da li se implozija dogodila u vreme poslednje komunikacije.
Implozija nije otkrivena sonarnim bovama koje su koristile ekipe za pretragu, rekao je, što sugeriše da se to dogodilo pre nego što su oni stigli – i da je američka mornarica zaista čula.
Nije poznato zašto američka mornarica nije objavila informaciju o verovatnoj imploziji. Takođe ne zna se ni da li su o svojoj analizi obavestili porodice posade ili spasilačke ekipe.
Tračak nade došao je ranije ove nedelje kada je obalska straža potvrdila da su avioni P-3 detektovali uporne zvukove „lupanja“, ali timovi za pretragu nisu uspeli da pronađu izvor zvuka, niti da potvrde da su to SOS signali.
Umesto toga, u četvrtak je francuski „Victor 6000“ izvukao krhotine podmornice u blizini mesta Titanika.
Kurir.rs/Nova
"VERUJEM DA ĆE ONO ŠTO ĆU REĆI, BITI OD VELIKE VAŽNOSTI ZA GRAĐANE SRBIJE" Predsednik Vučić obraća se naciji večeras u 18 časova