OTKRIVENA „ZVEZDA KANIBAL" Guta delove svog planetarnog sistema, evo šta ju je "odalo"
Foto: Shutterstock

Zvezda-kanibal je otkrivena, i to pošto je progutala delove svog planetarnog sistema. Astronomi su dokaze pronašli u „metalnom ožiljku" veličine oko 500 kilometara na površini zvezde.

Tim naučnika koji su bili predvođeni Stefanom Bagnulom, uočio je „ožiljak", koji zapravo predstavlja koncentraciju metala utisnutu na „belom patuljku", odnosno na zvezdi koja je nekada bila nalik Suncu i koja se, u poslednjoj fazi svoje aktivnosti lagano hladi, dostižući tako dimenzije slične onima koje ima Zemlja.

Istraživači su i ranije primećivali mnogobrojne „bele patuljke" sa tragovima metala, ali taj materijal je dospeo sa asteroida koji su prošli blizu zvezde.

U ovom slučaju međutim, materijal je vođen magnetnim poljem „belog patuljka", procesom koji je sličan onaj koji proizvodi aurore na Zemlji i na Jupiteru.

„Iznenadilo nas je to što ovde materijal nije bio ravnomerno razmeštn na površini zvezde. Umesto toga, ovaj ožiljak je koncentrisan i drži ga na mestu ono isto magnetno polje koje je vodilo pad tih fragmenata. Mi ništa slično ranije nismo uočili", izjavio je Džon Landstrit sa kanadskog Univerziteta Zapadni Ontario.

Rezultat ovih analiza posmatranjem, objavljen je u časopisu The Astrophisical Journal Letters, a dobijen je zahvaljujući teleskopu Evropske južne opservatorije, koji se nalazi u Čileu.

Naučnici smatraju da se ova zapažanja mogu primeniti u otkrivanju sastava planeta van našeg Solarnog sistema.

Kurir.rs/RTS