JOŠ NEĆE NA FRONT: Prva grupa ukrajinskih pilota završila obuku na F-16 u vojnoj bazi u Arizoni, sad kreću u Evropu
Foto: Shutterstock

JOŠ NEĆE NA FRONT: Prva grupa ukrajinskih pilota završila obuku na F-16 u vojnoj bazi u Arizoni, sad kreću u Evropu

Planeta -

Prva grupa ukrajinskih pilota završila je obuku na borbenim avionima F-16 u vojnoj bazi u Arizoni u SAD, rekla je portparolka Nacionalne garde SAD Erin Hanigan.

Ona je izjavila za Politico da su piloti obučavani u 162. bazi nacionalne garde vazduhoplovstva u Tusonu. Portparolka nije rekla ni tačan broj pilota ni kada je obuka završena „iz bezbednosnih razloga”.

Politiko je dodao da piloti sada kreću u Evropu na dodatnu obuku.

Ukrajinski piloti koji su završili obuku za borbene avione F-16 u Arizoni još se neće vratiti u Ukrajinu. Oni će se uputiti u Evropu, rekao je portparol ukrajinskog vazduhoplovstva Ilija Jevlaš.

„Proces obuke nije završen. Piloti se sada vraćaju u Evropu i tamo će nastaviti svoju obuku, sa ciljem da na kraju dođu u Ukrajinu kako bi ispunili svoje dužnosti “, rekao je Ivlaš, prenosi ukrajinsko glasilo RBC.

Portparol ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva je dodao da je proces obuke u toku i da uključuje ne samo pilote, već i tehničare. Po povratku u Ukrajinu, oni će svoje iskustvo podeliti sa svojim kolegama.

poljski avioni, F-16
foto: Shutterstock

Prema Jevlašu, prvi F-16 koji stignu u Ukrajinu imaće zadatak da patroliraju, kao i da udaraju po neprijateljskim položajima duž linije fronta.

Zapadne države su uspostavile „avijacijsku koaliciju” sa ciljem da Ukrajinu opremi modernim avionima. Ukrajina će od svojih sponzora dobiti lovce F-16, vrlo verovatno uskoro, iako se to uskoro ponavlja već pola godine.

Pored toga, partnerske države Ukrajine sprovode kurseve obuke za ukrajinske pilote F-16. Ova obuka se odvija u nekoliko zemalja, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, Francusku i Sjedinjene Države (Arizona) i Rumuniju.

Deset ukrajinskih pilota trenutno se nalazi u vazdušnoj bazi u jugozapadnoj Francuskoj i uče osnove vazdušne borbe u sklopu priprema za 45 aviona F-16 koji će stići u Ukrajinu ovog leta, objavila je prošlog meseca televizijska stanica BFMTV.

Pošto su Sjedinjene Države dale zeleno svetlo za transfer ovih letelica još prošle jeseni, zemlje poput Holandije, Danske i Rumunije pomažu u obuci ukrajinskih pilota F-16 da pokušaju da se suprotstave ruskoj vazdušnoj nadmoći.

F-16
foto: EPA-EFE/JAGADEESH NV

Možda je isporučeno samo 6 od 45 obećanih F-16

Dvanaest ukrajinskih pilota trenutno se obučava u Danskoj, Velikoj Britaniji i SAD i očekuje se da će ovog leta biti spremni za borbu. Međutim, po njihovom povratku, možda će biti isporučeno samo oko šest od 45 F-16 koje su obećali evropski saveznici, navode mediji.

Početak obuke u Francuskoj najavio je 12. aprila francuski ministar odbrane Sebastijen Lekornu, koji je rekao da budući ukrajinski borbeni piloti koji će verovatno upravljati američkim F-16 počinju obuku u južnoj Francuskoj sa francuskim vazduhoplovstvom.

Podsetimo, Francuska inače i ne koristi aparate F-16.

Grčka, F-16
foto: EPA/PANTELIS SAITAS

F-16 će svakako ​​pomoći ukrajinskoj vojsci da efikasnije integriše zapadno naoružanje. Jedan primer je raketa srednjeg dometa AIM-120, koju Ukrajina sada koristi samo za lansiranje sa zemlje, ali koja će im ukoliko dobiju sve neophodne diplome, biti dostupna za upotrebu vazduh-vazduh.

Najveća prednost novih raketa AMRAAM C i D je u tome što mogu da napadnu ciljeve izvan vizuelnog dometa, ali što je još važnije, to su rakete za pucaj i zaboravi, sistem koji ne zahteva dodatnu spoljnu intervenciju nakon lansiranja, a pilot može udalji se čim je lansirao projektil.

Sa druge strane, pored Su-57, Su-35 i MiG-31, ruski odbor za doček ukrajinskih F-16 proširen je od juče za Su-30SM2 koji od sada nosi rakete R-37M dometa 300 km, što je za preko 120 kilometara veći domet od AIM-120 rakete.

F-16 Fighting Falcon

F-16 Fighting Falcon je multifunkcionalni laki lovac četvrte generacije, monoplan sa jednom kobilicom, izrađen po klasičnoj šemi. Avion ima jedan motor u repu. Trup je polu-monokok.

Krilo sa povećanim zamahom glatko se uliva u trup. Ovaj dizajn omogućava stvaranje pomoćne sile podizanja pod povećanim napadnim uglom.

Ugao prednje ivice krila je 40 stepeni. Ispod trupa se nalazi neregulisani kolektor vazduha. Šasija ima hidraulički pogon. A-stub se nalazi odmah iza usisnika vazduha. Lovac ima integralni aerodinamički raspored, bočno težište je pomereno napred, a postoji i visoko osetljiv radar.

karakteristike F-16
foto: Printscreen Oruzjeonline

F-16 je prvi avion brzine 2 maha u službi američke vojske. Borbeno vozilo sa resursom od 8.000 sati dizajnirano je za letove i manevre sa preopterećenjem od 9 g.

F-16 ima mnogo modifikacija. Počevši od modela „Blok 25“, smanjena je radarska vidljivost aviona. Tanak sloj zlata nanosi se na površinu vrata nadstrešnice kokpita. Zahvaljujući ovoj inovaciji, incidentno zračenje je ravnomerno raspršeno i ne pada duboko u kabinu. Počevši od verzije Block 32, u proizvodnji usisnika vazduha korišćeni su materijali koji apsorbuju radar.

Avioni Blok 40/42 Night Falcon se proizvode od 1988. Lovci su opremljeni sistemom LANTIRN, radarom APG-68(V), digitalnim sistemom kontrole leta, sistemom za automatsko praćenje terena. Letelica može da nosi vođene rakete AGM-88B.

Kurir.rs/Oruzjeonline/Preneo: P. P.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track