Mrtav ključni svedok pada aviona Leha Kačinjskog

Sumnje u samoubistvo

Mrtav ključni svedok pada aviona Leha Kačinjskog

Planeta -
Avioinženjer Mus je u svojim svedočenjima o tragediji kod Smoljenska tvrdio da je dežurni dozvolio predsedničkom avionu da se spusti do "visine za donošenje odluka" od 50 metara, bez obzira na gustu maglu

VARŠAVA- U Varšavi je pronađen mrtav jedan od ključnih svedoka u slučaju pada poljskog predsedničkog aviona kod Smoljenska 2010. godine, a istraga sumnja da je reč o samoubistvu, saopštilo je poljsko tužilaštvo.

Kako je rekao predstavnik okružnog tužilaštva u Varšavi Dariuš Slepokura, inženjer aviona Remigiuš Mus (42) pronađen je obešen u nedelju uvečeu predgrađu Varšave.

Mus se u trenutku katastrofe predsedničkog aviona Tu-154 aprila 2010, u kojoj je poginulo 96 osoba uključujući predsednika Leha Kačinjskog, nalazio u kabini aviona Jak-40 koji je sat pre tragedije sleteo na aerodrome "Smoljensk-Severni" i preko radio veze slušao razgovore posade kobnog aviona sa dispečerom u Smoljensku.

Poljska parlamentarna komisija koja je istraživala pad aviona razmišlja o zaštiti svedoka, navodi tv Raša tudej i podseća da je ovo drugi sličan inicident vezan za taj slučaj, nakon što se januara ove godine poljski tužilac Mikolaj Pšibil koji je učestvovao u istrazi ubio na brifingu za medije, bez očiglednog razloga.

Predstavnik tužilaštva je naveo za poljski radio da je telo Musa pronađeno u podrumu kuće gde je živeo sa ženom i da policija i tužilaštvo nemaju razloga da sumnjaju da su za smrt Musa kriva treća lica.

Avioinženjer Mus je u svojim svedočenjima o tragediji kod Smoljenska tvrdio da je dežurni dozvolio predsedničkom avionu da se spusti do "visine za donošenje odluka" od 50 metara, bez obzira na gustu maglu.

Prema zvaničnoj verziji, međutim, dispečer nije dozvolio da se avion spusti na visinu manju od 100 metara.

Kako je Mus posvedočio, i avion Jak-40 je prethodno dobio dozvolu da se spusti na visinu do 50 metara.

Šef poljske parlamentarne komisije za istraživanje aviokatastrofe Antoni Mačerevič smatra da je Mus bio jedan od dvojice ključnih svedoka u tom slučaju, pored pilota aviona Jak-40 Artura Voštilja kojeg sada, kako napominje, treba staviti pod zaštitu.

"Stiče se utisak da se oko svih koji mogu da ispričaju istinu o tome šta se desilo kod Smoljenska zateže omča", navodi reči Mačereviča portal Niezalezna.pl.

Kako prenosi RIA Novosti, taj deputat iz opozicione partije Zakon i pravda pristalica je teorije zavere, a u avgustu je komisija koju on vodi objavila izveštaj u kojem se govori o eksploziji u predsedničkom avionu.

Poljski predsednički avion Tu-154 pao je 10.aprila 2010.godine kod Smoljenska kada se spremao da sleti, a tom prilikom je poginulo 96 osoba, uključujući predsednika Leha Kačinjskog, njegovu suprugu i deo rukovodstva Poljske.

Međudržavni avio komitet je 2011. godine objavio konačni izveštaj o rezultatima tehničke istrage, prema kojem je kao neposredni razlog tragedije navedena odluka posade da ne ide na rezervni aerodrome, a kao sistemski razlozi propusti u osiguranju leta i pripremi posade.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja