ISTORIJSKO OTKRIĆE: Nađen prvi meteorit s Merkura!

Zeleni kamen sa planete najbliže Suncu

ISTORIJSKO OTKRIĆE: Nađen prvi meteorit s Merkura!

Zeleni kamen, nazvan NWA 7325, otkriven je u južnom Maroku 2012, a njegova 34 dela teška su 345 grama

NJUJORK - Istorijsko otkriće.Američki naučnici našli su prvi meteorit koji potiče s Merkura. Zeleni kamen, nazvan NWA 7325, otkriven je u južnom Maroku 2012, njegova 34 dela teška su 345 grama, a stručnjaci veruju da je nekad bio deo površine planete najbliže Suncu.Trgovac meteorima Stiven Ralev, koji je od jednog Marokanca kupio neobičan predmet, poslao je uzorak kamena specijalisti za meteore Entoniju Irvingu sa Univerziteta u Vašingtonu kako bi odredio poreklo nebeskog tela. Irvin je hemijskom analizom otkrio da kamen sadrži iznenađujuće malo gvožđa, ali veliku količinu magnezijuma, aluminijuma i kalcijum-silikata. Rezultati se podudaraju s nalazima NASA svemirske letelice „Mesindžer“, koja još od 2004. snima površinu Merkura.- Kamen je najverovatnije pao na Zemlju s Merkura ili s nekog manjeg nebeskog tela, ali istog je hemijskog sastava kao prva planeta Sunčevog sistema. Meteor je katapultiran s Merkura snažnom vulkanskom erupcijom ili udarom neke komete u planetu - rekao je Irving i dodao da je očekivano da otkriveni meteorit sadrži više gvožđa, a manje kalcijum-silikata.(D. R.)

Mesindžer istražujeNASA letelica „Mesindžer“ prva je koja je još 2004. poslata u orbitu Merkura. Za poslednjih godinu dana naučnicima je poslala 88.746 slika površine planete. U narednih godinu dana letelica će snimiti još 80.000 fotografija.