KRIZA U EVROPI: Pice manje, a skuplje, karmini sve traženiji

Čudne posledice

KRIZA U EVROPI: Pice manje, a skuplje, karmini sve traženiji

Planeta -
Dok je u Francuskoj italijanski specijalitet smanjen sa 32 na 31,3 cm, a cena mu porasla, industrija kozmetike cveta

BRISEL - Stezanje kaiša ne važi za šminku.Ekonomska kriza, pored otpuštanja radnika i smanjenja potrošnje, ima i neke neočekivane posledice. Prema jednom istraživanju, u nekim zemljama smanjena je gramaža hrane, a cena je porasla, dok u drugima nisu isplaćivani pobednici TV kvizova. Međutim, interesantno je to da je potrošnja karmina povećana, te kozmetičke kompanije beleže porast prihoda.U Francuskoj su, na primer, pice postale manje. Za godinu dana prečnik srednje pice smanjen je sa 32 na 31,3 centimetra, dok je cena povišena sa 9,7 evra u 2012. na 10,4 evra 2013. U Miluzu, na severu zemlje, voda u svim bazenima u gradu od ove godine će biti hladnija za jedan stepen, čime će se uštedeti 240.000 evra, a biće viša i cena ulaznica za zoo-vrt. Španci, pobednici tamošnje verzije kviza „Slagalica“, nisu dobili novčane nagrade od 400 do 8.000 evra od juna 2011. jer je producentska kuća bankrotirala.Anketa je ukazala i na postojanje „efekta karmina“. Naime u doba krize, bilo da je reč o 1930. ili 2008, primećeno je da se žene napadnije šminkaju da bi privukle bogate muškarce. I dok preduzeća otpuštaju radnike, kompanije za proizvodnju kozmetičkih preparata beleže porast proizvodnje.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track