KO IMA BESPLATAN PREVOZ, TARIFE, ZONE: Sve što treba da znate o novom sistemu javnog prevoza u Beogradu - DETALJNO OBJAŠNJENJE
Foto: Nemanja Nikolić, Tamara Trajković

sve informacije na jednom mestu

KO IMA BESPLATAN PREVOZ, TARIFE, ZONE: Sve što treba da znate o novom sistemu javnog prevoza u Beogradu - DETALJNO OBJAŠNJENJE

Beograd -

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je da će grad ubuduće biti podeljen na dve zone, umesto na pređašnje četiri, kao i da će postojati dve tarife umesto nekadašnjih sedam.

Gradonačelnik Beograda izjavio je danas da će novi sistem naplate karata za gradski prevoz započeti tokom maja, a da će kazne za neplaćanje prevoza ostati nepromenjene.

Cena vremenske karte iznosila je 89 dinara, a sada će ona koštati 50, a kada je reč o dnevnoj karti za obe zone, njena cena iznosiće 200 dinara.

Ranije je cena trodnevne karte iznosila 1.000 dinara, a sada će toliko koštati sedmodnevna karta, takođe za obe zone.

Nova značajna izmena jeste cena mesečnih karata, koje su u zavisnosti od zone koštale 2.990, odnosno 4.990 dinara. Sada će cena karte za zonu A ili zonu B iznositi 2.500 dinara, a karta za obe zone koštaće 3.500 dinara.

Aleksandar Šapić, novi autobusi, GSP, autobus
foto: Beoinfo

Gradonačelnik je najavio da teritorija grada više neće da bude podeljena na četiri zone sa sedam tarifa, već će ubuduće grad biti podeljen na dve zone, a postojaće dve tarife.

- Vremenska karta za 90 minuta nakon sugestije brojnih korisnika, koji su mi se juče javili, ostaje, ali smo odlučili da joj smanjimo cenu. Koštala je 89 dinara, a sada će i u zoni A i u zoni B biti 50 dinara, što je skoro duplo manje - rekao je gradonačelnik Beograda.

On je takođe istakao da će celodnevna karta za obe zone, koja će moći da se koristi za teritoriju čitavog Beograda, koštati samo 200 dinara.

- Celodnevna karta za obe zone, koja će moći da se koristi za teritoriju čitavog grada, koštaće samo 200 dinara, što je najveće pojeftinjenje jer je do sada za sve zone bila 750 dinara. Karta za sedam dana koštaće samo hiljadu dinara, a ranije je za pet dana koštala 2.390 dinara. Sledeća velika stvar jeste cena mesečnih karata, koja se kretala od 2.990 do 4.990 dinara, u zavisnosti od zone. Sada će zona A ili zona B biti 2.500 dinara, a obe zone 3.500 dinara – istakao je Šapić.

Aleksandar Šapić, novi autobusi, GSP, autobus
foto: Beoinfo

Naime, predlog je da cena godišnjih karata iznosi 25.000 za jednu zonu, odnosno 35.000 za obe zone, za razliku od dosadašnje cene koja je iznosila 36 hiljada za jednu, odnosno 54 hiljade za obe zone.

Ko ima besplatan prevoz

Aleksandar Šapić istakao je da će pored osnovaca, pravo na besplatan prevoz imati i srednjoškolci, koji su do sada plaćali između 1.090 i 1.730 dinara.

- Kategorija sugrađana preko 65 godina bili su u obavezi da jednom godišnje odu na prodajna mesta i da po ceni od 417 dinara dobiju godišnju kartu. Sada više neće imati tu obavezu već će im karta biti doživotna i neće plaćati ništa – rekao je Šapić.

autobus, GSP
foto: Zorana Jevtić

Novi način plaćanja prevoza

Što se tiče plaćanja prevoza, gradonačelnik je naveo da za razliku od dosadašnje metode - dopunjavanja na kiosku - od sada niko više neće morati da ima kartu već će naprosto na kioscima dopuniti telefon i posredstvom SMS poruke plaćati javni prevoz.

- Naravno, oni koji imaju post pejd telefonski račun neće čak ni to morati da rade. Ko bude želeo da ima aplikaciju, ona će mu omogućavati da brže i lakše plaća prevoz, kao i da se prijavi ukoliko spada u povlašćenu kategoriju - naveo je Šapić.

On je istakao da novi sistem javnog prevoza ne samo što će višestruko da pojeftini prevoz nego će da ga značajno pojednostavi i uprosti.

- Daće nam priliku da postavimo novu platformu kako bi javni prevoz bio daleko bolji, svrsishodniji i efikasniji i da pokušamo da zajedničkim snagama ispravimo neke stvari koje su poslednjih dvadeset godina rađene na način na koji možda nije trebalo - zaključio je gradonačelnik Šapić.

Povlašćene kategorije

Kad je reč o povlašćenim kategorijama, a do sada ih je bilo nekoliko desetina, imale su obavezu da plaćaju od 1.090 do 2.490 dinara. Sve kategorije su zadržane, samo je cena linearno smanjena i iznosiće samo hiljadu dinara, istakao je Šapić.

Podsećanja radi, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je u četvrtak da će Grad Beograd jednostrano raskinuti ugovor sa Kentkartom, a tom prilikom istakao je da su validatori bili laž i da su pokazivali samo 20-30 odsto putnika.

Besplatan noćni prevoz

Gradonačelnik je takođe najavio da će noćni prevoz u Beogradu da bude potpuno besplatan.

- Ko god noću izlazi, neće morati bilo s kim da seda u kola ili da plaća taksi. Imaće precizno vreme kada ide javni prevoz i potpuno će se besplatno voziti - naglasio je Šapić.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track