"OVO JE SMEŠNO I JADNO, USKORO ĆE NAM PRODAVATI SAMO AMBALAŽU!" Beograđanka otvorila pakovanje grickalica pa se šokirala (FOTO)
Poskupljenje proizvoda nekada nije vidljivo na prvi pogled. Potrošači ne obrate uvek pažnju da je zapravo njihov omiljeni proizvod "smršao", a da je cena ostala ista.
Praksa prikrivenog poskupljenja smanjenjem gramaže prehrambenih i proizvoda za higijenu globalno je prisutna. Čak je dobila i svoj naziv "šrinkflacija", od engleske reči "shrink" koja znači skupljanje ili smanjenje.
Potrošači u Srbiji primetili su i da su proizvođači smanjili gramažu na pakovanju grisina. Na društvenoj mreži X pojavila se objava jedne korisnice iz Beograda koja se šokirala kada je otvorila pakovanje od 40 grama.
- Ne znam koliko je štapića bilo pre, ali ovo je smešno i jadno! 10 štapića ima u ovoj kesi?! 40 grama - navodi se u objavi sa fotografijama ispod kojih su se nizali komentari.
- Sve gramaže smanjuju, uskoro će nam prodavati samo ambalažu - napisao je jedan korisnik ove mreže, dok je drugi upitao zašto je kupila pakovanje od 40 grama:
- Pa to nije dovoljno ni za pod zub.
I dok mnogi tvrde da je ovo obmana, neki pak naglašavaju da je sve prikazano na ambalaži.
- Toliko je i prikazano na ambalaži, nema laži nema prevare - napisao je jedan korisnik, dok je drugi dodao:
- Više ih je na slici nego unutra. Strašno. Bukvalno prazna kesica, žali Bože papira!
Podsetimo, proizvođači mogu sami da određuju količinu proizvoda u pojedinačnom pakovanju i nemaju obavezu da gramaža bude 100 grama, kilogram ili litar.
Bitno je da tačnu gramažu ispišu na deklaraciji proizvoda. Promene starih mera proizvoda u Evropi posledica su direktive Evropske unije iz 2009. godine o ukidanju obaveze o standardnoj veličini pakovanja namirnica. Potrošači bi tako trebalo da obrate pažnju na deklaraciju gde mora da piše gramaža.
Bonus video:
"VERUJEM DA ĆE ONO ŠTO ĆU REĆI, BITI OD VELIKE VAŽNOSTI ZA GRAĐANE SRBIJE" Predsednik Vučić obraća se naciji večeras u 18 časova