ARHITEKTA: Bacićemo 2,4 milijarde evra na Đilasov Most na Adi!

Projektant Mostarske petlje i pristupnih puteva na Gazeli tvrdi

ARHITEKTA: Bacićemo 2,4 milijarde evra na Đilasov Most na Adi!

Beograd -
Urbanista Branislav Jovin tvrdi da će ogromna svota novca biti potrošena na tunel i pristupne puteve. Bez preskupih pristupnih puteva Đilasov Most na Adi je praktično neupotrebljiva gomila gvožđa. Đilas je pokrenuo gradnju tog mosta iako je, kao inženjer, znao da je sve to pogrešno

BEOGRAD - Kakav inženjer, takav most...Branislav Jovin, projektant Mostarske petlje i pristupnih saobraćajnica na mostu Gazela, tvrdi da je Most na Adi, građevinsko čedo gradonačelnika Dragana Đilasa, urbanistički promašaj i finansijska jama bez dna. Jovin tvrdi da je 450 miliona evra, koliko je do sada otišlo na gradnju mosta, tek početak i da će nas koštati neverovatne 2,4 milijarde evra.Odbacio metro- Most na Adi samo je deo tzv. Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP), projekta koji podrazumeva izgradnju 17 kilometara prilaza mostu - petlji, saobraćajnica - probijanje tunela na Topčiderskom brdu, ali i otkup građevinskog zemljišta i naknade za rušenje objekata. To je katastrofa, potpuni konstruktorski, urbanistički i finansijski promašaj - kaže za Kurir Jovin i kao najodgovornijeg označava gradonačelnika Beograda.- Đilas je znao da je sve to pogrešno, mašinski je inženjer. Pred sobom je imao dva projekta - most na Adi kao početak UMP, koji je promovisao njegov prethodnik Nenad Bogdanović, i projekat Metro Beograd, za koji se zalagao i pokojni Zoran Đinđić, a koji je predviđao izgradnju takozvanog metro mosta, koji bi počinjao u Nemanjinoj ulici. Po Đinđićevom nalogu je i urađen projekat metro mosta, čija je cena bila svega 50 miliona evra. Đilas se, ipak, odlučio za gradnju trostruko skupljeg, jer samo most na Adi, bez prilaza, košta 160 miliona evra - priča Jovin, inače nekadašnji rukovodilac projekta Metro Beograd.On podseća da je i Nacionalni savet za infrastrukturu 19. novembra 2008. proglasio prvu etapu Metro Beograda, s metro mostom Đinđića, za razvojni projekat Srbije.- Za to se zalagao i Milutin Mrkonjić, tada ministar za infrastrukturu, koji je to i izneo na sednici Nacionalnog saveta. Ipak, protivno toj odluci, Đilas 1. decembra iste godine otvara radove na Adi. Neverovatno - komentariše Jovin.Bačene pareOn tvrdi da je pozicija Đilasove ćuprije pogrešna, a posebno je, kaže, nelogično to što je vodeni put od 150 metara premošćen mostom od 969 metara!- Bačene su pare, most ne rešava problem prevoza ljudi. To je kao obilaznica oko Beograda, kola sad maltene kruže oko grada. Nebuloza. Da je izgrađen Đinđićev metro most, ljudi bi direktno Nemanjinom stizali u centar. Niko u svetu više od pola veka ne ulaže u saobraćajnu mrežu, već u metro.

Konsultacije... Đilas i Jovin 25. novembra 2007.
Konsultacije... Đilas i Jovin 25. novembra 2007.

Đilas: Nemam moralno pravo da gradim skup mostJovin kaže da je Đilas još 2007, kad je bio kandidat DS za gradonačelnika, tražio razgovor s njim mostu.- Obrazlagao sam mu prednosti Đinđićevog metro mosta i mane mosta na Adi. Pošto me je saslušao, kazao je da „nema moralno pravo da gradi tako skup most“. Desetak dana pre izbora, rekao mi je da Ada mora da se gradi. Odgovorio sam mu: „Jedino ako je to vaš partijski zadatak.“ Ljutito se pokupio i otišao - seća se Jovin.

Uraditi reviziju troškova, kako je tražila Verica BaraćKako je Kurir već pisao, pokojna Verica Barać, predsednica Saveta za borbu protiv korupcije, tražila je reviziju troškova za gradnju mosta na Adi:- Na zahtev Verice Barać, dostavio sam joj informacije o mostu i ukazao da će, osim cene i pogrešne pozicije, problematičan biti i otkup građevinskog zemljišta, koje je kapitalni resurs grada. Verujem da će se, kako je Verica tražila, uraditi revizija troškova - kaže Jovin.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track