NOVA SOVA MOŽE DA BUDE AVIO-TAKSI, DA VOZIKA TURISTE, ALI I DA NOSI NAORUŽANJE: Sigurno ste se pitali koliko košta, pa evo i CENE! (KURIR TV)
Foto: Marina Lopičić

Prvi posle 30 godina, samostalno ga napravila pančevačka utva

NOVA SOVA MOŽE DA BUDE AVIO-TAKSI, DA VOZIKA TURISTE, ALI I DA NOSI NAORUŽANJE: Sigurno ste se pitali koliko košta, pa evo i CENE! (KURIR TV)

Društvo -

PANČEVO - Novi avion "sova", koji je pančevačka Utva samostalno napravila posle više od 30 godina, uspešno je jutos obavio probni let na aerodromu u Pančevu.

1 / 38 Foto: Marina Lopičić

Let je trajao sat vremena, a vodeći projektant na izradi letelice i rukovodilac razvoja i projektovanja u Utvi Aleksandar Petrović je rekao novinarima da će u narednih 10 meseci biti završena sertifikacija, kako bi mogla da počne serijska proizvodnja.

"Sova" je jednomotorni avion, niskokrilac, namenjen za obuku, sportsko i turističko letenje, avio taksi prevoz i panoramsko razgledanje. Može se koristiti i za obuku vojnih pilota, pošto uz odgovarajuću opremu može da nosi naoružanje, dodao je Petrović.

foto: Marina Lopičić

Cena aviona je, kako kaže, između 250.000 i 350.000 evra.

Petrović je rekao da je vrednost razvoja tog aviona ispod milion evra, kao i da očekuje veliku zainteresovanost na inostranim tržištima i da će moći da ispune sve narudžbine kada je reč o broju letelica.

Pilot Zoran Španović je rekao da je "Sova" proizvod domaće pameti i da je ta letelica u kategoriji avionta tipa "cesna" i "pajper". "Sova je izuzetno konkurentan aviona, izuzetnih performansi", rekao Španović dodajući da avion ima najmoderniju digitalnu opremu i može da leti i danju i noću, po svim uslovima.Takođe, jedna od karakteristika letelice je što poseduje mogućnost brze modifikacije.

foto: Marina Lopičić

Program 41 M, poznatiji kao "Sova", finansira preduzeće Jugoimport SDPR koje je od prošle godine većinski vlasnik (97 odsto) Utve. Utva je ugovorila projektovanje, modifikaciju, proizvodnju prototipa, ispitivanje i sertifikaciju aviona.

Utva je posle više od 30 godina uspela da samosalno projektuje, napravi i počne ispitivanje novog aviona. "Sova" predstavlja modernizovanu verziju baznog aviona "Utva 75", koji je namenjen za početnu obuku, sportsko i turističko letenje. Avion se opciono može koristiti za izviđanje, aero foto snimanje i druge operacije.

foto: Marina Lopičić

"Sova" je jednomotorni avion, niskokrilac, kompletno metalne strukture tipa 'ljuska', sa motorskom oblogom i terminezonima od kompozita.Avion je četvorosed konfiguracije ''side by side'', sa fiksnim stajnim trapom, tipa tricikl. Konfiguracija stajnog trapa dozvoljava sletanje na asfaltne i pripremljene travnate piste.

Avion je opremljen jednim, četvorocilindričnim, motorom sa vazdušnim hlađenjem i ''constant speed'' elisom.

foto: Marina Lopičić

Masa praznog aviona je 750 kilograma, dužina aviona 7,11 metara, razmak krila 9,8 metara, a visina 3,14 metara. Maksimalna horizontalna brzina aviona je 230 km na sat, snaga 210 KS, a istrajnost aviona pri ekonomskoj brzini 4,2 sata.

(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Marina Lopičić)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track